Winterthur zamawia trolejbusy Hess Swisstrolley 3

infobus
10.03.2010 19:04

Winterthur, drugie największe miasto w kantonie Zurych, rozszerzy swoją flotę pojazdów o 21 nowych przegubowych trolejbusów, które dostarcza jedyny szwajcarski producent autobusów Hess AG. Pojazdy typu 'Swisstrolley 3”są wyposażone w osprzęt elektryczny niemieckiej firmy Vossloh Kiepe. Na specjalne zamówienie szwajcarskiego przewoźnika wprowadzono tutaj nowy układ napędowy. Trolejbusy wyposażono tylko w jeden silnik trakcyjny. Dlatego specjaliści z Dusseldorfu musieli wprowadzić istotne zmiany w elektronice napędu i dostosowali swój osprzęt do wersji z pojedynczą osią. Wyniki licznych testów i jazd próbnych doprowadziły ostatecznie do zgrania oprogramowania i pierwsze egzemplarze dla Stadtbus Winterthur charakteryzują się cichą pracą, odpowiednią dynamiką podczas ruszania i niskim zużyciem energii. To także efekt dobrej współpracy między producentami –Vossloh Kiepe i Hess, którzy od lat razem produkują trolejbusy. Można je spotkać w wielu szwajcarskich miastach, jak np. w Zurychu, Lucernie, St. Gallen, Lozannie i Genewie. Ponadto trolejbusy Hess obsługują linie w Freiburgu, La Chaux-de-Fonds, Solingen, Lyonie i Arnhem. Dostawa nowych modeli Swisstrolley 3 dla Winterthuru rozpoczęła się pod koniec 2009 r. i ma zostać ukończona wiosną 2011 roku. Najnowsze nabytki „made by”Hess kosztowały łącznie 26 mln CHF, czyli 18 mln euro. Aktualnie można je spotkać na liniach 1 i 2. Przypomnijmy, że w tym mieście jeździ także 10 polskich trolejbusów Solaris Urbino 18, zakupionych przez Stadtbus Winterthur w 2005 r.

3_7604_7601_i_front_7605_760

2_7607_7608_7606_760

Model Swisstrolley 3 został wprowadzony na rynek w 2003 r. i jest jedną z najbardziej udanych konstrukcji Hess`a. Na podstawie tego trolejbusu został opracowany podwójnie przegubowy model LighTram (który także występuje jako autobus z napędem hybrydowym). Warto tutaj dodać, że aktualnie szwajcarski producent oferuje trzy trolejbusowe wersje: podwójnie przegubowy model LighTram 3 (O2567) o długości 24.7 m, szerokości 2,55 m i pojemności 200 pasażerów, w tym 68 na miejscach siedzących;przegubowy SwissTrolley 3 (O2668) o długości 18,7 m, szerokości 2,55 m i pojemności 142 pasażerów, w tym 48 na miejscach siedzących;oraz solo Eurotrolley 3 (02568) o długości 12 m, szerokości 2,55 m i pojemności 82 pasażerów, w tym 32 na miejscach siedzących. Ponadto Hess cały czas produkuje autobusy niskopodłogowe i niskowejściowe, a także jako jeden z dwóch producentów w Europie (obok Göppel Bus) autobusowe, pasażerskie przyczepy. Konstrukcje pojazdów opierają się opatentowanej technologii CO-BOLT, która bazuje na aluminiowej konstrukcji modułowej, gwarantującej długą żywotność produktu, a ponadto: szybką i łatwą wymianą po zniszczeniu, dobre właściwości antykorozyjne i doskonałe pochłanianie energii podczas wypadków. Pełna trolejbusowa oferta firmy znajduje się tutaj, a oferta autobusowa tutaj (polecamy szczególnej uwadze wersję przyczepki pasażerskiej ciągniętej przez niskowejściowego minibusa).

12_76010_76013._76014_760

15_76016._76018_76017_760