Wilno testuje hybrydy. W planie 135 autobusów [FILM]
Na ulicach Wilna – do 27 czerwca- będzie testowany najnowszy autobus MAN Lion`s CityEfficient Hybrid. Następnie zostanie podjęta decyzja, czy litewska stolica kupihybrydy w kolejnych latach.
14 czerwca firma UAB „Vilniausközasis transportas” zaprezentowała testowy, hybrydowy autobus MAN Lion`s City nowejgeneracji, który przyjechał do Wilna bezpośrednio z fabryki MAN Bus w Starachowicach.Na ulicach miasta będzie on testowany do 27 czerwca, a następnie zostanie podjętadecyzja, czy to właśnie autobusy hybrydowe mają w przyszłości uzupełnić tabor UAB.
-„W Wilnie mamy teraz prawie 300nowych pojazdów transportu publicznego, w tym 250 nowych autobusów i 41nowych trolejbusów. Do 2020 r. miasto planuje zakup kolejnej partii 135 nowychautobusów. Realizacja tego kolejnego etapu odnowy ma za zadaniu ustalić średni wiek miejskiego autobusu na poziomie 7la. Wówczas Wilno stanie się stolicą w Unii Europejskiej z najmłodszym parkiemautobusowym” – podkreślił Modesta Gusarovienė, dyrektor ds. transportu wWilnie.
MAN w Wilnie
-„Obecnie mamy 58 autobusów markiMAN w naszej flocie. Te autobusy charakteryzują się niezawodnością,przestronnością i wygodnymi fotelami dla pasażerów i kierowców. W nowym MANLion`s City wprowadzono także szereg innowacji, które Wilno testuje, jako pierwsze zewszystkich miast nadbałtyckich – powiedziałMindaugas Žalkauskas, dyrektor techniczny UAB. – Przede wszystkim nowa generacja ma nowy,znacznie lżejszy i bardziej ekonomiczny silnik w porównaniu z poprzednimmodelem. Należy również zauważyć, że system hybrydowy MAN-a najnowszej generacjiwykorzystuje 48 woltów, a systemy hybrydowe poprzednich generacji zużywają do1000 woltów.”
Ponadto Žalkauskas dodał, że tenautobus hybrydowy nowej generacji jest wyjątkowy, ponieważ jest to pierwszytaki egzemplarz na rynku, a seryjna produkcja autobusów hybrydowych zostanie uruchomionaw fabryce w Starachowicach dopiero w sierpniu.
Jak podkreśla litewski przewoźnik, MANprzy projektowaniu nowej generacji szczególną uwagę zwrócił nie tylko na ekologię,wydajność, komfort i ergonomię, ale także na design. Dlatego pojazd powinien pozytywniezaskoczyć pasażerów jasnym wnętrzem, dużymi oknami, wygodniejszym układem siedzeńi nowym owalnym systemem poręczy. I najważniejsze – według UAB koszt autobusujest znacznie niższy niż w przypadku autobusów hybrydowych MAN starszejgeneracji. Czas na test!
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
{https://www.youtube.com/watch?v=YUMSW-m000I}
„