Wiesbaden wybiera 10 wodorowców od Caetano
Przewoźnik ESWE Wisbaden ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty w ogólnoeuropejskim przetargu na dziesięć autobusów z ogniwami paliwowymi, który wystartował w czerwcu 2020 r.
Po ocenie i zakończeniu procedury niemiecka spółka zdecydowała się na portugalskiego producenta pojazdów CaetanoBus z modelem H2.City Gold.
Jeszcze w tym roku
Pierwszy wodorowy H2.City Gold dla niemieckiego miasta ma zostać dostarczony jeszcze w tym roku, a dokładniej w trzecim kwartale. Pozostałe pojazdy zostaną dostarczone do końca listopada 2021 r. Szybko…
Pojazdy zostaną zakupione w ramach unijnego projektu „JIVE” , czyli wspólnej, unijnej inicjatywy na rzecz pojazdów napędzanych wodorem w Europie. Dodatkowo środki to:
- 1,95 mln euro to dofinansowanie z programu FCH JU
- 1,685 mln euro z federalnego Krajowego Programu Innowacji Technologii Wodoru i Ogniw Paliwowych (NIP)
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dyrektor zarządzający ESWE Verkehr, Jörg Gerhard tak podsumował udzielenie zamówienia: -„Dzięki dofinansowaniu robimy ogromne postępy w kierunku bezemisyjnego taboru autobusowego i związanej z nim infrastruktury. Autobusy są finansowane m.in. przez Federalne Ministerstwo Środowiska. Natomiast stacja wodorowa została sfinansowana przez kraje związkowe Hesja i Nadrenia-Palatynat oraz ESWE, i powstała na terenie Mainz. Jest już gotowa i pomyślnie działa.
Trochę techniki
Na koniec szczegóły techniczne pojazdu CaetanoBus H2.City Gold:
- Model: H2.City Gold z dwojgiem drzwi (2-2-0)
- Napęd: ogniwo paliwowe TOYOTA o mocy 60 kWh
- Bateria - pojemność: 44 kWh
- Zasięg: ponad 400 km (przy gwarantowanym średnim zużyciu <9 kg / 100 km)