TransInfo Archiwum|Infobus|Infrastruktura|Wiemy kto w Zielonej Górze dostosuje pętle dla elektrobusów!
Wiemy kto w Zielonej Górze dostosuje pętle dla elektrobusów!
infobus
13.11.2017 12:30
Wiemy kto w Zielonej Górze dostosuje pętle dla elektrobusów!
Umowa na budowę infrastruktury elektro-energetycznej i teletechnicznej wraz z przebudową pętli autobusowych dla systemu stacji ładowania autobusów elektrycznych w Zielonej Górze podpisana! 9 listopada Miejski Zakład Komunikacji zawarł stosowny kontrakt z konsorcjum firm Exalo Drilling i INSTEL.
Przypomnijmy, że zakres inwestycji obejmuje budowę infrastruktury elektro-energetycznej i teletechnicznej wraz z przebudową pętli autobusowych dla systemu ładowania autobusów. Prace obejmą 11 krańców, na których znajdą się ładowarki, które dostarczy Ekonergetyka. Będą to pętle:
- Batorego
- Świerkowa
- Wrocławska
- Osiedle Śląskie
- Botaniczna
- Jędrzychowska
- Wyspiańskiego
- Zawadzkiego ” Zośki”
- Truskawkowa
- Wyczółkowskiego
- Bema
- Chemiczna
14 lipca otwarto oferty. MZK na prace chciało przeznaczyć maksymalnie 16024 188 PLN brutto. Dwie spośród trzech propozycji, które otrzymał przewoźnik zmieściły się w jego szacunkach. Najtańszą przedstawiło konsorcjum firm Exalo Drilling i INSTEL. Opiewała ona na 13367 275,92 PLN brutto. Warto przypomnieć, że pierwsza z firm będzie odpowiedzialna także za przebudowę zajezdni MZK. Za to zadanie zainkasuje prawie 27,4 mln zł brutto. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.
Swoje oferty przedstawiły jeszcze dwie firmy. Spółka WIKONT chciała się podjąć realizacji zielonogórskiego zlecenia za 15199 110 PLN brutto . Najdroższy był SAG Elbud Gdańsk. Przedsiębiorstwo swoją ofertę dla MZK skalkulowało na 16026 900 PLN brutto. Na zrealizowanie wspomnianych prac wybrany wykonawca będzie miał czas maksymalnie do końca sierpnia 2018 r.
Exalo Drilling i INSTEL mogli jednak już od momentu otwarcia ofert powoli świętować zdobycie kolejnego kontraktu w Zielonej Górze. Potwierdzeniem tego był wybór ich oferty 11 października. MZK Najwyżej ją oceniło.
Pozostało zatem jedynie czekanie na podpisanie stosownej umowy. To zaś miało miejsce 9 listopada. Od tego momentu do końca sierpnia 2018 roku zwycięskie konsorcjum ma czas na wykonanie prac, które są objęte kontraktem.
Na finiszu
Podpisana w ubiegłym tygodniu umowa wieńczy pierwszy etap prac nad ambitnym projektem modernizacji zielonogórskiej komunikacji miejskiej. Przypomnijmy, że MZK wyłoniło już dostawców taboru. 17 autobusów przegubowych z silnikami diesla Euro 6 dostarczy EvoBus. Będą to pierwsze w Polsce Conecto G nowej generacji. Z kolei zamówienie na 47 elektrobusów klasy MAXI powędrowało do Ursusa. Umowy na zakupy i prace budowlane już w komplecie, więc można czekać na pierwsze efekty.
„
Więcej z Działu Kontrakty
MPK-Łódź wybiera BP-Tour. Po raz drugi
26.06.2020
Polski rynek nowych autobusów – 05.2020
26.06.2020
Elektrobusy dla MPK Radom. Czas na SIWZ
16.06.2020
Ostrołęka wybiera elektryczne Solarisy
10.06.2020
Więcej z Działu Prawo
Unia wprowadzi nowe oznaczenia opon
28.02.2020
Minibusy po zmianach tylko z poświadczeniem
21.01.2020
Londyńskie elektryki będą wydawać dźwięki
09.01.2020
Jazda na suwak jeszcze w listopadzie [FILM]
08.11.2019
Wchodzi jazda na suwak i korytarz życia
22.10.2019
Myto w Niemczech, czyli ile gazu w gazie
20.08.2019
TSUE wywrócił powierzenie bezpośrednie?
16.08.2019
Zakaz jazdy dla kierowcy autobusu
07.08.2019
Niesprawny autobus przewoził dzieci
01.08.2019
Mobilne kontrole autobusów coraz bliżej
16.07.2019
Więcej z Działu Przewoźnicy
BlaBlaBus wraca na niemiecki rynek
25.06.2020
eCitaro w Wałbrzychu. ŚKA testuje
22.06.2020
Głowno z nowymi Isuzu Novociti Life
15.06.2020
Więcej z Działu Producenci
Solaris robi swoje. Szwecja i CNG!
15.06.2020
Bogdan dostarczy do Sum 19 trolejbusów
12.06.2020
Więcej z Działu Infrastruktura
PGNiG planuje budowę 38 stacji CNG
29.04.2020
Mijasz fotoradar. Przyspieszasz?
02.04.2020