Wiemy kto pojedzie za pociągi na trasie Warszawa-Pilawa
Koleje Mazowieckieorganizują autobusową komunikację zastępczą za pociągi pasażerskie na odcinkuWarszawa–Pilawa–Warszawa.
Zamówienie to zostało podzielone na dwa pakiety (zadania).Pierwsze dotyczy przewozów autobusami niskopodłogowymi lub niskowejściowymi ocharakterze międzymiastowym, drugie zaś – dotyczy przewozów autobusamiwysokopodłogowymi o charakterze międzymiastowym lub turystycznym. I właśnie wtym drugim zadaniu został wybrany wykonawca spośród następujących (złożonych)ofert:
– Usługi Transportowe Przewóz Osób i Ładunków Sławomir Bujak– cena 1 044 150,64 PLN brutto (2,89 PLN netto/wzkm),
– konsorcjum firm: RAF TRANS sp. z o.o. i Transport andInfrastructure Management sp. z o.o. –cena 1 264 542,20 PLN brutto (3,50 PLN netto/wzkm),
– Usługi Transportowe Zofia Wisińska – cena 1 625 840,10 PLNbrutto (4,50 PLN netto/wzkm),
– P.T.H.U. DAR-BUS Dariusz Denis – cena 1 203 121,68 PLNbrutto (3,33 PLN netto/wzkm),
– Arriva Bus Transport Polska sp. z o.o. – cena 1 474 095,02PLN brutto (4,08 PLN netto/wzkm),
– MARKPOL Transport Krajowy-Zagraniczny Marek Rzeźnik – cena1 333 188,88 PLN brutto (3,69 PLN netto/wzkm),
– Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków – cena 1 203121,68 PLN brutto (3,33 PLN netto/wzkm),
– konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowejw Grodzisku Mazowieckim sp. z o.o. i Stalko Przybysz i Wspólnicy sp. j. – cena1 474 095,02 PLN brutto (4,08 PLN netto/wzkm),
– Usługowy Przewóz Osób Usługi Transportowe Wiesław Śliwka –cena 1 546 354,58 PLN brutto (4,28 PLN netto/wzkm),
– ALL MIT AUTOMOBILE Andrzej Fabisiak – cena 1 264 542,30PLN brutto (3,50 PLN netto/wzkm),
– LEMBUS Józef Lemieszek – cena 1 589 710,30 PLN brutto(4,40 PLN netto/wzkm).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Spośród 11 złożonych ofert, Koleje Mazowieckie wybrałynajlepszą – tj. Usługi Transportowe Przewóz Osób i Ładunków Sławomir Bujak.Propozycja ta okazał się najtańsza i jednocześnie mieściła się w budżeciezamawiającego, który miał przygotowane na to zadanie aż 2 276 176,14 PLNbrutto.
Ile i jakie autobusy?
W ramach rozstrzygniętego zadania nr 2 – przewóz osób ma być zapewniony przez 15autobusów, w tym 3 autobusy będą pełnić funkcję rezerwy taborowej. W tymprzypadku przewoźnik zrealizuje pracę przewozową dla danego zadania w liczbieokoło 278 779 wozokilometrów. KM zastrzegły możliwość zmiany tej liczby omaksymalnie 20% (w górę albo w dół). Trasa po jakiej pojadą autobusy zostanieprzekazana wykonawcy dopiero przed podpisaniem umowy. Zamawiający przewidujemożliwość skierowania autobusów na inne trasy niż w obszarze przyległym doobszaru linii kolejowej nr 7 na odcinku Warszawa – Dęblin. Kolejowa spółka maokreślone wymagania co do stanu technicznego, wyglądu i wyposażenia autobusówprzeznaczonych do realizacji zadań:
– zamawiający nie dopuszcza do realizacji usług pojazdówtypu SAM, tj. takich, które zostały zabudowane przy wykorzystaniu nadwozia,podwozia lub własnej ramy konstrukcyjnej,
– autobusy muszą posiadać oznaczenia brygad, za szybączołową, jak również numery taborowe umieszczone w sześciu punktach nadwoziaoraz dwóch punktach wewnątrz pojazdów,
– zamawiający wymaga umieszczenia w autobusach informacjipasażerskiej – dotyczącej obowiązującej taryfy biletowej, przewozowej iregulaminów,
– pojazdy mają być wyposażone w wyświetlacze elektroniczneczołowe – z oznaczeniem numeru linii wraz z przystankiem docelowym,
– zewnętrzna kolorystyka autobusów ma być utrzymana wjednolitych barwach,
– wykonawca ma obowiązek zapewnić utrzymanie w pojazdachkomfortowej temperatury dla podróżnych – obejmuje to również koniecznośćwyposażenia autobusów w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej,
– autobusy mają być wyposażone w urządzenia lokalizacji GPS.
„