Wiemy, jak będzie wyglądał słupski dworzec autobusowy
Słupsk coraz bliżej transportowego Węzła Komunikacyjnego.
Zapraszamy do zapoznania się ze wstępną wizualizacją obiektu, który powstanie w wyniku przebudowy dawnego budynku kolejowego. Przebudowany dawny budynek kolejowy składać się będzie z dwóch konstrukcji. Pierwsza wykonana zostanie z odzyskanych cegieł, druga - charakterystyczna ściana z rampą wzdłuż torów kolejowych, odtworzona zostanie z zachowaniem historycznego wyglądu elewacji z zachowaniem wielu oryginalnych elementów. Nowy obiekt wyglądem będzie nawiązywał do istniejącego budynku, natomiast wewnątrz będzie na wskroś nowoczesny i dostosowany do pełnienia nowych funkcji.
Umowa na projekt
Przypomnijmy, że 8 października 2020 r., podpisano umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w zakresie budowy transportowego węzła komunikacyjnego Słupska w ramach projektu "Węzeł transportowy Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Słupska z elementami priorytetów dla komunikacji zbiorowej".
Zakres zadania obejmuje budowę wielofunkcyjnego dworca autobusowego po zachodniej stronie torów kolejowych wraz z zapleczem socjalnym oraz miejscem obsługi podróżnych udostępnionym dla przewoźników międzynarodowych i regionalnych wraz z dojściem oraz dojazdem dla pojazdów samochodowych, a także rowerów od strony osiedla Zatorze przez przebudowywaną ulicę Towarową. Na terenie nowego dworca autobusowego przewidziano budowę budynku wielofunkcyjnego (z zachowaniem fragmentu elewacji dawnej ekspozytury kolejowej), placu manewrowo-postojowego dla autobusów, przystanków z peronami dla obsługi pasażerów oraz dwoma parkingami wydzielonymi dla samochodów osobowych. Docelowo dworzec autobusowy zostanie połączony z dworcem PKP przy ul. Kołłątaja poprzez tunel dla pieszych pod torami kolejowymi. Tunel ten zostanie wybudowany przez PKP PLK, natomiast inwestycja miejska będzie dowiązywać się do części kolejowej tworząc funkcjonalną całość.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na części terenu dworca, przyległej do placu manewrowego znajdzie się parking dla samochodów osobowych. Parking obejmuje 52 standardowe miejsca postojowe oraz 16 powiększonych miejsc specjalnych, w tym dla osób z niepełnosprawnościami, Taxi, a także miejsc postoju krótkotrwałego typu „kiss&ride”.
Przy dworcu zaplanowano parking rowerowy (bike&ride) na 56 miejsc (stojaków) z samoobsługową stacją naprawy rowerów i elektrycznym kompresorem rowerowym.
Powstaniu węzła towarzyszyć będzie modernizacja i rozbudowa istniejącego systemu informacji pasażerskiej, polegająca na montażu 32. nowych tablic, w tym 16. w lokalizacjach, w których dotychczas ich nie było.