Wieluń wybiera ofertę ABX2bus. Z prawie nowymi autobusami
13 września Urząd Miejski w Wieluniu dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w ponowionym przetargu na czteroletnią obsługę komunikacji miejskiej na terenie gminy.
Podobnie jak za pierwszym razem, w postępowaniu wpłynęły dwie oferty – od PKS Wieluń (dotychczasowego operatora, którego czteroletnia umowa wygasła 31 lipca 2022 r.) i ABX2bus z Rudnik. Obecnie trwa ustawowy termin, w którym uczestnicy przetargu mogą złożyć ewentualne odwołania. Jeśli ich nie będzie lub zostaną rozpatrzone negatywnie, ratusz podpisze umowę z firmą z Rudnik i tym samym zakończy długoletnią współpracę z PKS Wieluń. Przypomnijmy, że ABX2bus zadeklarował obsługę kursów klimatyzowanymi autobusami z 2021 / 2022 roku o pojemności co najmniej 32 miejsc, w tym minimum 10 miejsc siedzących.
ZA PIERWSZYM RAZEM
24 czerwca Urząd Miejski w Wieluniu unieważnił przetarg na obsługę komunikacji miejskiej na terenie gminy. W tym postępowaniu gmina otrzymała dwie oferty: od PKS Wieluń na sumę prawie 14,3 mln złotych, czyli ok. 3,6 mln zł rocznie. od ABX2bus z Rudnik na sumę ponad 9,2 mln złotych, czyli ok. 2,3 mln zł na rok. Budżet na to zamówienie wyniósł 7,8 mln złotych (czyli prawie 2 mln zł rocznie). Dla porównania, na podstawie obecnej umowy ratusz płaci za komunikację miejską 1,8 mln złotych rocznie. Jak poinformował wieluński magistrat, obie oferty znacznie przekroczyły możliwości finansowe zamawiającego i stąd unieważnienie przetargu. Burmistrz Paweł Okrasa zapowiedział wówczas ponowienie zamówienia i utrzymanie dotychczasowego rozkładu jazdy „z wolnej ręki” - do momentu rozstrzygnięcia nowego przetargu. PRZESIĄDŹ SIĘ NA: Łódzka Kolej Aglomeracyjna z umową na pierwsze autobusy. Z Solarisem MPK Opoczno po raz drugi unieważnia przetarg na MINI gazowce. MMI za drogie
ZA DRUGIM RAZEM
24 sierpnia miało miejsce otwarcie ofert w ponowionym przetargu. Znów tańsza była oferta ABX2bus z Rudnik, która to spółka za cztery lata obsługi komunikacji miejskiej chce prawie 9,6 mln zł, czyli średnio 2,4 mln zł za rok. Za tę kwotę firma proponuje flotę dziewięciu nowych autobusów (z 2022 roku) plus trzy o rok starsze. Droższą od rywala ofertę złożył PKS Wieluń, który przy kwocie nieco ponad 11,7 mln złotych, czyli 2,9 mln zł za rok, chce eksploatować tabor z 2013 roku. Z kolei Wieluń podwyższył kwotę przeznaczona na to zamówienie do poziomu 9.261.792,32 PLN brutto, czyli o około 300 tys. mniej niż proponuje prywatny przewoźnik z Rudnik i 2,4 mln zł mniej niż chce PKS Wieluń. Czekamy na decyzję komisji przetargowej, ale naszym zdaniem taniej już nie będzie…
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przypomnijmy na koniec, że od ponad czterech i pół roku wieluński transport publiczny jest darmowy dla mieszkańców. Po najnowszym liniowym przetargu burmistrz nie ukrywa, że chciałby to zmienić i wprowadzić opłaty za korzystanie z autobusów. – Jakaś opłata powinna być, bo jeżeli mamy sfinansować komunikację miejską za ponad 2 miliony złotych rocznie, to część tych środków można by było wykorzystać na inne zadania gminy – powiedział portalowi infowielun.pl Paweł Okrasa.