Wielkopolska: Koniec Transregionu

infobus
17.07.2008 15:37

Z dniem 1 lipca br. zawieszone zostały linie podmiejskie obsługiwane przez lokalnego przewoźnika – firmę Transregion z Murowanej Gośliny, który obsługiwał dwie trasy. Linia 342 kursowała na trasie (Poznań) Garbary Dworzec –Przebędowo, natomiast 349 na trasie (Poznań) Dworzec Sobieskiego –Przebędowo. Historia firmy zaczęła się w 1996 roku. Przez wiele lat linia (nie posiadająca żadnego numeru) zaczynała swoje kursy na rondzie Kaponiera, dopiero w ostatnim latach została skrócona do pętli MPK (linia 60) Garbary Dworzec i oznaczona jako 342 (choć nigdy nie było żadnego numeru na rozkładach). Linia 349 powstała znacznie później niż linia główna i nie miała takiego znaczenia dla pasażerów co 342. Średni czas przejazdu 342 wynosił około 50 minut.
W pierwszych latach tabor stanowiły autobusy marki Autosan (H9-21), Ikarus (260) i Jelcz (M11). W latach późniejszych zostały one skasowane, a znakiem rozpoznawczym firmy stały się stare piętrowe używany MANy SD202F ex BVG Berlin (jedyne pojazdy tego typu w Wlkp.). Łącznie we flocie tego przewoźnika znajdowało się 5 takich wozów z 1986 i 1987 roku. Kursowały one tylko w dni robocze. Prócz nich tabor stanowiły inne, niestety także używane pojazdy: dwie Setry S215 SL i jeden Mercedes O405.
Najnowszym i zarazem najciekawszym pojazdem był używany Neoplan N318/3 UL, ale w wersji międzymiastowej a nie typowo turystycznej (m.in. posiadający dwuskrzydłowe drzwi) z 1996 roku.
Co ciekawe, autobusy nie posiadały żadnych numerów taborowych (tak jak np. TP Bus z Tarnowa Podgórnego).
Od 1 września dawne linie 342 i 349 przejmie inny przewoźnik -Warbus. Ten przewoźnik obsługuje już linie 111 i 188, które niemal w 100% pokrywają się z trasą linii 342 i 349. Jedyna różnica to pętla linii 111 –Śródka Dworzec zamiast Dworca Garbary. W chwili obecnej nie jest jeszcze znany nowy rozkład, wiadomo tylko tyle, że zostanie zwiększona częstotliwość na 111 i 188. Nie jest jasna także przyszłość pojazdów Transregionu.