Wielkopolska idzie w autobusy hybrydowe. Po Luboniu – Komorniki
17 października Gmina Komorniki ogłosiła przetarg na zakup jednego nowego autobusu niskopodłogowego o napędzie hybrydowym.
Wielkopolski samorząd poszukuje przyjaznego dla środowiska pojazdu o długości 11,8÷12,2 m klasy MAXI dla realizacji zadań Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Komorniki. Dodajmy, że podobne przetargi ogłosiły wcześniej takie wielkopolskie gminy jak Luboń, Mosina i Suchy Las. Dodajmy, że Komorniki mają już elektromobilne doświadczenie, eksploatując pierwszy podmiejski e-bus w sieci ZTM Poznań. Marki Solaris.
Autobus dla Komornik
Poszukiwane przez Komorniki parametry techniczne hybrydy są następujące:
- Długość całkowita - 11800-12200 mm.
- Wysokość całkowita - nie więcej niż 3150 mm
- Wnętrze - całkowita liczba miejsc nie mniej niż 90 pasażerów, w tym liczba miejsc siedzących - od 24 do 30 miejsc siedzących w tym co najmniej 8 miejsc siedzących dostępne z poziomu niskiej podłogi
- kład drzwi - 2-2-2
- Silnik - o mocy powyżej 200 kW i pojemności skokowej min. 6 700 cm3. acji.
- Napęd hybrydowy - magazyn energii musi być zbudowany w oparciu o akumulatory, lub/i superkondensatory. W przypadku konieczności doładowywania, dostawca zobowiązany jest do dostarczenia (do każdego autobusu) urządzeń ładujących akumulatory w trakcie postoju autobusu na terenie zajezdni.
Przetargowe wymagania
Od oferentów zamawiający nie wymaga m.in. wykazania się zdolnością finansową czy polisą OC, a w zakresie doświadczenia mamy tylko zapis o wykonaniu co najmniej jednego zamówienia polegające na dostawie autobusu o napędzie hybrydowym.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na oferty wielkopolska gmina czeka do 14 listopada, na następnie oceni je według trzech kryteriów:
- Okres gwarancji na autobus / Waga: 20
- Ekologia / Waga: 20
- Cena - Waga: 60
Wybrany dostawca będzie miał 240 dni na realizację zamówienia. Co ciekawe, kontrakt ten ma jeszcze dofinansowane z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 - „Zakup 1 niskoemisyjnego autobusu przez Gminę Komorniki”.