Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wielka kontrola w Lublinie i jedna wpadka

infobus
03.03.2015 17:11

2 marca br. od godziny 5.00 inspektorzy WITD Lublin przeprowadzili kontrole trzeźwości kierowców wykonujących przewozy komunikacji miejskiej i podmiejskiej. Badaniu zostało poddanych 101 kierowców komunikacji miejskiej (kontrolowani byli kierowcy wszystkich przewoźników wykonujących przewozy na terenie Lublina) oraz 65 kierowców komunikacji podmiejskiej i międzymiastowej. Celem akcji było sprawdzenie trzeźwości kierujących pojazdami, tj. prowadzenia działań profilaktycznych mających na celu ewentualne eliminowanie z ruchu kierowców jeżdżących po alkoholu. W jednym przypadku ujawniono nietrzeźwego kierowcę. Kontrola, która miała miejsce około godziny 5.30 na wyjeździe z zajezdni komunikacji miejskiej znajdującej się w Lublinie przy ul. Kraśnickiej ujawniła nietrzeźwego kierowcę. Kontrolowany, 53-letni kierowca komunikacji miejskiej w wydychanym powietrzu miał 1,26 promila alkoholu. Kierujący przyznał, iż w dniu wczorajszym spożywał alkohol, lecz odmówił podawania szczegółów odnoście czasu, rodzaju oraz ilości wypitego alkoholu. Został przewieziony na komisariat policji, gdzie przeprowadzono badanie na urządzeniu stacjonarnym. Natychmiast po zatrzymaniu nietrzeźwego kierowcy, przewoźnik na linię wysłał kierowcę zastępczego.

Pijany kierowca ma 53 lata, z czego 34 przepracował w MPK Lublin. Dyscyplinarnie zwolniony będzie teraz szukać nowej pracy. ??Wykazał się skrajną nieodpowiedzialnością, brakiem rozsądku i wyobraźni oraz rozumienia tego jaki zawód wykonuje. To smutne, że ktoś taki chciał dziś podjąć pracę i wozić pasażerów?? napisała  Weronika Opasiak, rzeczniczka MPK w oficjalnym oświadczeniu spółki. MPK Lublin zapewnia, że teraz w alkomat dmuchać ma każdy kierowca wyjeżdżający z bazy. Do tej pory alkomat podstawiano co trzeciemu. Jak widać, ten wyrywkowy system kontroli nie do końca się sprowadza, o czym tragicznie przekonaliśmy się w zeszłym roku w Łodzi.