Wieliczka wybrała operatora na linie. Z ceną prawie dwa razy niższą od konkurenta
Wielicka Spółka Transportowa sp. z o.o. dokonała wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na najem autobusów wraz z kierowcami.
Najnowsze zamówienie WST zabezpieczy obsługę linii C1, K1 i P1. Umowa z wybranym wykonawcą ma obowiązywać od 1 września do końca roku.
Trzy linie
W ramach przyszłej umowy, wybrany przewoźnik będzie obsługiwał następujące linie komunikacyjne zamawiającego:
- C1: Wieliczka Centrum – Biskupice OSP, od poniedziałku do niedzieli, około 29 410,64 wzkm przez cały okres umowy,
- K1 Wieliczka Centrum – Koźmice Wielkie Szkoła, od poniedziałku do niedzieli, około : 25 750,144 wzkm w całym okresie umowy,
- P1 Wieliczka Centrum – Podstolice Centrum, od poniedziałku do piątku oprócz świąt, około 27 389,004 wzkm w całym okresie umowy.
Dwie oferty
25 lipca WST otworzyło oferty od dwóch firm, chętnych do obsługi wielickich linii:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- Firma Przewozowa Michalus Michał Bodzioch – cena 739 646,10 PLN brutto (8,96 zł/wzkm brutto),
- Firma Handlowo-Usługowa Mariusz Franków – cena 1 417 379,86 PLN brutto (17,17 zł/wzkm).
Nie znamy budżetu zamawiającego przeznaczonego na obsługę linii. Wszystko wskazuje na to, że przynajmniej jedna z propozycji sprostała oczekiwaniom finansowym zamawiającego, gdyż WST szybko rozstrzygnęło przetarg. Zresztą przy takiej różnicy w cenie...
26 lipca zamawiający poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty. Decyzja komisji przetargowej nie była zaskoczeniem – zdecydowano się na ofertę od Firmy Przewozowej Michalus.
Wymagany tabor
Do realizacji zamówienia WST wymaga dysponowania od przewoźnika 3 autobusami. Mają być to pojazdy o długości od 9,5 do 12 m i być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2014 roku. Autobusy powinny być przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, mają posiadać niską podłogę przynajmniej przy jednych z drzwi, platformę wjazdową dla wózków oraz miejsce na minimum jeden wózek inwalidzki.
Pasażerowie pojadą na fotelach o ergonomicznym kształcie, jednolitym kolorze i wzorze tapicerki. Wszystkie fotele pasażerskie oprócz foteli składanych muszą mieć tapicerowane siedziska. Zamawiający dopuszcza fotele typu miejskiego. Informację pasażerską zapewni pełnowymiarowa tablica elektroniczna czołowa, przystosowana do: oznaczenia linii w postaci alfanumerycznej, oznaczenia nazw przystanku końcowego w jednym lub w dwóch wierszach, prezentowania dodatkowych elementów graficznych (piktogramów). Tablice zewnętrzne kierunkowe stanowić mają także wyświetlacz boczny oraz tylny.