Wiedeńskie testy eCitaro. W tle przetarg na 72 autobusy
22 kwietnia na ulice Wiednia wyjechałtestowy autobus elektryczny Mercedes-Benz eCitaro. Jego sprawdzian na trasach WienerLinien potrwa do 5 maja i będzie realizowany tylko w dni robocze.
Pojazd można spotkać na trasie 57 A.Przewoźnik zaprasza na darmowe przejażdżki demonstracyjnym autobusem. Wymagajest tylko … maseczka.
Co dalej?
Jak informuje vipress.at najnowszy elektryczny test topreludium do dużego, w pełni elektrycznego przetargu Wiener Linien. Ma onruszyć w przyszłym roku i obejmować zakup 62 szt. bateryjnych autobusów plus 10szt. pojazdów zasilanych wodorem.
Zgodnie z założeniami austriackiegoprzewoźnika, pierwsze autobusy z tego zamówienia miałyby się pojawić na ulicachmiasta w 2023 r., a ostatnie – do 2027 r.
Co ciekawe, w ramach przygotowań do tego kontraktu Wiedeń chciałbyprzetestować także autobus wodorowy i to już w czerwcu tego roku. Na razie przewoźniknie podaje żadnych szczegółów, co to będzie za model. My stawiamy na … Solarisa,który dysponuje demonstracyjnym modelem Urbino 12 hydrogen. Test wodorowcaprzewoźnik chce zrealizować w oparciu o budowaną stację tankowania położonąprzy Wien Leopoldau – stacji kolejowej na północy Wiednia.
Z kolei elektrobusy Wiener Linien mają stacjonować napołudniu Wiednia, w zajezdni w Siebenhirten, gdzie stoją już pierwszestacjonarne ładowarki. W dalszym etapie spółka myśl o budowie ładowarek pantografowychna mieście.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Elektryki już są
Przypomnijmy, że Wiener Linien już od 2013 roku – jako jedenz pierwszych europejskich przewoźników miejskich – użytkuje autobusy elektryczne.To 12 szt. w pełni elektrycznych, 8-metrowych minibusów Rapimini Ale, które operująna liniach 2a i 3A w centrum miasta.
To oznacza, że po wszystkich tych e-zakupach Wiedeń będziedysponował flotą 84 szt. zeroemisyjnych autobusów.
„