Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Wieczorne unieważnienie przetargu na elektryki dla MPK Zduńska Wola

infobus
13.08.2021 06:00
MPK Zduńska Wola poszukiwała dostawcy 4 nowych autobusów elektrycznych oraz dostawcy 4 ładowarek plug-in. Przewoźnik czekał na oferty od wykonawców do 11 sierpnia, ale do otwarcia jednak nie doszło…

WIECZORNE UNIEWAŻNIENIE

Dzień przed otwarciem ofert, w godzinach wieczornych MPK poinformowało o unieważnieniu przetargu. Jako przyczynę unieważnienia podano obarczenie postępowania przetargowego niemożliwą do usunięcia wadą, uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. MPK tłumaczy, że w dniu 9 sierpnia zamawiający dokonał zmiany SWZ, poprzez zmianę załącznika nr 1 do SWZ – tj. formularza ofertowego, które miało wpływ na ocenę ofert w kryterium „ocena techniczno–eksploatacyjna autobusu”. W takiej sytuacji MPK powinno przedłużyć termin składania ofert o czas niezbędny na zapoznanie się ze zmianą SWZ i przygotowanie oferty. W konsekwencji MPK dokonało w dniu 9 sierpnia również zmiany SWZ polegającej na przedłużeniu termin składania ofert do dnia 20 sierpnia 2021 r. oraz stosownej zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu i przekazało ją na zasadach określonych w PZP, Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej. MPK wskazało, że po przekazaniu w/w zmiany ogłoszenia zamawiający otrzymał potwierdzenie odebrania ogłoszenia z informacją, iż zmiana ogłoszenia zostanie opublikowana na stronie TED dopiero w dniu 13 sierpnia. Biorąc pod uwagę, iż termin składania ofert upływał w dniu 11 sierpnia o godzinie 09:00, a termin otwarcia ofert w dniu 11 sierpnia o godzinie 10:00, MPK nie było w stanie zgodnie z przepisami PZP dokonać zmiany treści SWZ. Gdyby przetarg nie został unieważniony to według miejskiego przewoźnika, złożone oferty w postępowaniu byłyby niezgodne z treścią zmienionej SWZ. Dodatkowo doszłoby do zmiany treść SWZ po upływie terminu składania ofert co jest niedopuszczalne. Zaistniała wada postępowania, która była podstawą jego unieważnienia, miała charakter nieusuwalny. W takiej sytuacji czekamy na szybką powtórkę.

JAKICH AUTOBUSÓW CHCIAŁO MPK?

Cztery autobusy solowe miały mieć długość od 11,8 do 12,2 m, a wysokość max. 3,4 m. Wysokość wejścia we wszystkich drzwiach nie może przekraczać 340 mm. W standardzie jak zwykle przewidziano funkcję przyklęku, która pozwoli obniżyć wysokość wejścia. Zamawiający dopuszcza rozwiązania napędu poprzez zastosowanie silnika lub silników o mocy zapewniającej prędkości i przyspieszenia charakterystyczne dla tras publicznego transportu zbiorowego. Moc silnika lub silników musi zapewnić zamawiającemu realizację rozkładu jazdy, tak, jak by były one wykonywane autobusem z klasycznym układem napędowym (spalinowym) Diesla. Zamawiający wymaga zastosowania silnika lub silników o łącznej mocy znamionowej lub maksymalnej mocy netto nie mniejszej niż 150 kW. Omawiane konstrukcje mają posiadać funkcję odzysku energii elektrycznej podczas hamowania autobusu dla potrzeb ładowania magazynu energii. Z kolei magazyn energii elektrycznej, elektrycznego układu napędowego może być wyposażony w akumulatory wykonane w dowolnej technologii. Łączna pojemność energetyczna (nominalna) magazynu energii nie może być mniejsza niż 200 kWh. Ładowanie magazynu energii musi być realizowane przewodowo, zewnętrzną ładowarką Plug-in. W przestrzeni pasażerskiej pojawią się ładowarki do urządzeń mobilnych (minimum 10 sztuk, a jeżeli będą to ładowarki z podwójnym gniazdem - to minimum 8 sztuk). Pasażerowie pojadą na siedzeniach o ergonomicznym kształcie, zaopatrzonych w łatwo wymienialne „miękkie” (piankowane o grubości pianki wynoszącej co najmniej 15 mm) wkładki tapicerowane na całej powierzchni w oparciu i siedzisku. Z kolei miejsce pracy kierowcy to wydzielona kabina kierowcy typu „zamkniętego” z pełnowymiarowymi drzwiami (przeszklonymi co najmniej w 40%), wyposażona w otwory w szybie drzwi ułatwiające komunikację głosową z pasażerem oraz w zamykane okienko do sprzedaży biletów. MPK nie dopuszcza wykorzystania skrzydła pierwszych drzwi jako drzwi wejściowych do kabiny kierowcy. Tablice elektroniczne zewnętrzne będą diodowe lub RGB w kolorze bursztynowym z wyjątkiem pola numerowego, dla którego przewidziano kolor biały. Wewnątrz znajdzie się tablica o przekątnej minimum 21,5 cali, wykonana w postaci ekranu LCD lub LED, przeznaczona do emisji przekazu przebiegu trasy, przystanków, aktualnej pozycji pojazdu, daty, godziny oraz innych informacji przekazanych przez MPK.