Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Więcej autobusów w Tatry: LEO Express i SuperPKS

infobus
04.09.2017 09:01

Po wakacjach prywatni przewoźnicy zwiększyli liczbę kursów dalekobieżnych w polskie i słowackie Tatry. Nadal problemem jest tutaj  brak transgranicznych połączeń  regionalnych, ale i na to pojawił się pomysł.

Pierwszy z powakacyjnymi kursami przez słowackie Tatry wystartowałczeski Leo Express, który od 29 sierpnia połączył Warszawę z Budapesztem, podrodze zahaczając o Kraków, Kielce, Nowy Sącz, Lubowlę, Kieżmark, Poprad,Preszów, Koszyce i Miszkolc. Najtańszy bilet można kupić od 19 zł. Do tegomożna skorzystać z promocji 1+1 gratis, czyli kupując dwa bilety płacimy tylko zajeden.

Z Warszawy autokary wyjeżdżają codziennie o godz. 19.20, a zKrakowa o godz. 00.10. Na ostatnim przystanku – przy lotnisku w Budapeszcie pojawiająsię o godz. 9.35. Wyjazdy ze stolicy Węgier rozpoczynają się o godz. 23.55.

SuperPKS z Zakopanego

Od września wystartowały też dwie nowe linie SuperPKS.Codziennie można skorzystać z przejazdów na trasach:

  • Warszawa – Zakopane

  • Bydgoszcz – Zakopane

Dzięki tym liniom mieszkańcy Łodzi i Częstochowy otrzymajądwa połączenia dziennie do stolicy Tatr, a mieszkańcy południa Polski będąmogli dostać się do Ciechocinka czy Bydgoszczy. Trasy obsługują autokary PKSCzęstochowa.

Na stronie www.superpks.pl można znaleźć promocyjne cenybiletów, czasami tańsze nawet o ponad 50%. Dodajmy, że 2 września w siatce połączeń SuperPKS pojawiły się po raz pierwszy Katowice, skąd można pojechać żółtymi autobusami między innymi do Warszawy, Łodzi, Bydgoszczy, Ciechocinka i Zakopanego.

Autobusem na Słowację

Trwają też prace zainicjowane przez województwo małopolskie nadsiecią regionalnych, transgranicznychautobusów. Aktualnie trwająrozmowy ze Słowakami. Jak informuje Gazeta Krakowska, aktualne plany zakładajądwie trasy z Zakopanego i po jednej z Nowego Targu oraz Jabłonki. Nowymipołączeniami mamy jeździć od wiosny przyszłego roku.

Pierwsze połączenie to tzw. „linia orawska”. Kursować będziez Zakopanego przez Kościelisko i Chochołów, a dalej przez Suchą Górę Orawską doZuberca, z odbiciem na Chatę Zverovka w Tatrach Zachodnich i docelowo doTwardoszyna. Ta linia skomunikuje Zakopane i Kościelisko z popularnymi szlakamiturystycznymi w słowackich Tatrach Zachodnich. Umożliwi także połączenia zpopularnymi wśród Polaków Oravicami, gdzie są baseny termalne, stokinarciarskie, szlaki narciarstwa biegowego, trasy rolkarskie i szlaki górskie.

Początkowo zakładano, że linia będzie kursować dalej, przezsłowacką Trzcianę, Chyżne, Jabłonkę do Lipnicy Wielkiej. Ostateczniezdecydowano się na osobną, drugą i jednocześnie najkrótszą linię: Trzciana-Jabłonka.

Trzecia linia to najważniejsze, strategiczne połącznie dlacałej siatki połączeń – trasa z Zakopanego przez Bukowinę do słowackiej miejscowościPodbanskie. Więcej na ten temat TUTAJ

źródło: Gazeta Krakowska