Węgry: Solo-Duo – pierwszy pojazd na świecie z potrójnym napędem hybrydowym
Całkowicie nowy typ pojazdu przyjaznego środowisku już wkrótce może stać się hitem na drogach Europy.
Prototyp, nazwany Duo-Solo, został zbudowany w węgierskiej firmie Antro Co. Zasadniczym pomysłem było dostarczenie napędu pojazdowi poprzez kombinację energii elektrycznej (generowanej przez fotowoltaiczne panele umieszczone na dachu oraz regeneracyjne hamulce), mały, wewnętrzny silnik napędzany bioalkoholem oraz poprzez napęd ludzkich mięśni w trakcie pedałowania. W rezultacie pasażerowie staną się nie tylko wysportowani, ale ich pojazd zużyje jedynie ok. 2 litrów paliwa na 100 km. Samochód doskonale zaprezentował inne nowatorskie elementy podczas uroczystego otwarcia nowego centrum R&D. Solo-Duo potrzebował pięciokrotnie mniej paliwa niż konwencjonalny samochód co zawdzięcza zaawansowanej aerodynamice, ultra-lekkiemu podwoziu (bazującym na ramie zbudowanej z połączenia magnezu z kompozytowymi włóknami węglowymi). Emisja dwutlenku węgla wynosi 2.0-3.3 kg/100km, w porównaniu z emisją nowoczesnego samochodu wynoszącą przeciętnie 9-14 kg/100km. W momencie jazdy z niewielką prędkością pojazd działa całkowicie w oparciu o energię słoneczną i napęd nożny.
Co więcej. W rzeczywistości mamy tu dwa samochody w jednym: w około 15 minut duży samochód rodzinny (nazwany „Duo”: mogący przewozić 6 pasażerów) może stać się dwoma małymi samochodami (nazwanymi „Solo”: mogącymi przewozić po trzech pasażerów). Kierowca posiada siedzenie pośrodku. Pojazd koncepcyjny jest rozwijany od 2001 roku. Prototyp Solo będzie wyprodukowany w 2008 roku. Seryjna produkcja jest zaplanowana dopiero na rok 2011. Cena zakupu takiego pojazdu nie będzie niższa niż cena tradycyjnego, małego samochodu. Ale jego koszty użytkowania, zdrowie użytkowników oraz korzyści ekologiczne będą zdecydowanie manifestowane podczas codziennej eksploatacji.