Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

We Wrocławiu Mercedes vs MAN

infobus
05.06.2017 12:46

WrocławskieMPK do dziś czekało na oferty w przetargu na dziesięcioletnią dzierżawę 40autobusów przegubowych i 20 klasy maxi. Spółka otrzymała dwie propozycje, jakznacząco odbiegają one od kosztorysu przyjętego przez przewoźnika.

Przedmiotemzamówienia MPK jest nie tylko dostawa autobusów, ale także udzielenie uprawnieńASO w zakresie obsługi i napraw dzierżawionych autobusów oraz utrzymywanietaboru w stanie przydatności do użytkowania przez cały okres dzierżawy. MPKWrocław wymaga w tym przetargu od oferentów m.in. wadium w wysokości 2 000 000zł oraz polisy OC na sumę ubezpieczenia nie niższą niż 10 000 000 PLN, a wzakresie doświadczenia wykonawcy muszą wykazać, że należycie wykonali w okresieostatnich 3 lat dostawy łącznie, co najmniej 60 sztuk fabrycznie nowychniskopodłogowych autobusów (w tym co najmniej 30 sztuk autobusów przegubowych).

Otym czy za drugim podejściem Wrocław otrzyma oferty i jeżeli tak, to od jakichproducentów, dowiedzieliśmy się dzisiaj. Na sfinansowanie dziesięcioletniejdzierżawy MPK zamierza przeznaczyć 101 789 880 PLN brutto. Oferty, któreotrzymała spółka sporo odbiegają od kosztorysu. Tańszą przedstawiło konsorcjumEvoBus Polska i Mercedes-Benz Leasing Polska. Opiewa ona na 168 268 779,29 złbrutto. W tej cenie partnerzy zamierzają dostarczyć i wydzierżawić 40egzemplarzy przegubowego oraz 20 standardowych Citaro C2.

Niecodroższą ofertę przedstawiło konsorcjum MLeasing i MAN Truck & Bus Polska.Za 168 883 495,36 zł brutto partnerzy w ramach wrocławskiego zamówienia chcądostarczyć 40 przegubowych Lion'sów City G A23 i 20 standardowych,najprawdopodobniej w wariancie A37.

Różnicapomiędzy oferentami jest dosyć symboliczna jak na zlecenie o takiej skali.Świadczy to o tym, że obaj gracza konstruowali swoje propozycje na bardzopodobnych założeniach. O tym kto zgarnie wrocławski kontrakt zadecydują czterykryteria.

Najważniejszeznaczenie ma cena, gdyż dzięki niej można wywalczyć do 50% przetargowychpunktów. 5% można wywalczyć za wydłużenie gwarancji na autobusy do 48 miesięcy.Z kolei 15% przeznaczono na ocenę zużycia energii. W tym celu oferenci musielizałączyć do ofert wyniki testu SORT2 oferowanych autobusów.

  • Wreszcieczas na ostatnie kryterium. Mowa o ocenie technicznej, w której można wywalczyćdo 30% punktów. MPK premiuje w niej m.in:
  • Zabezpieczenieantykorozyjne nadwozia metodą kataforezy
  • Silniko pojemności 6,5 – 8 l w autobusach klasy maxi
  • Silniko pojemności 10 – 11 l w przegubowcach
  • Unifikację
  • Zastosowanieukładu hamowania odzyskowego
  • Obsługęchłodnic bez konieczności demontażu
  • Wydłużenieokresu międzyobsługowego autobusów powyżej 50 tys. km

Wkorzystniejszej sytuacji wydaje się być Mercedes. I czy to on wygra przetargjeśli tylko MPK znajdzie dodatkowe środki na zrealizowanie zamówienia? Wiele nato wskazuje, gdyż spółka w porównaniu z poprzednim postępowaniem zmieniła swoje podejście w kilku kwestiach.