Wchodzi trzecia generacja Sprintera! [FILM]
6 lutego miała miejsce światowa premiera Nowego Sprintera wDuisburgu. Pojazd można zamawiać już teraz, a pierwsze odbiory zaczną się odczerwca.
W skrócie Sprinter III generacji to:
-
poprawiona stylistyka
-
więcej możliwości dzięki napędowi na przednią oś
-
osiem pakietów z nowymi usługami łączności Mercedes PROconnect
-
ergonomiczna kabina czyni go wyjątkowym miejscem pracy
-
dalszy wzrost liczby możliwych wariantów Sprintera – razemto ponad 1700 różnych opcji.
Od momentu wprowadzenia na rynek w 1995 roku, Mercedes-BenzSprinter wyznaczył standardy całej klasie pojazdów dzięki swoim wyjątkowymwłaściwościom. Dzisiaj trzecia generacja tego bestsellera wśród vanów świętujeświatową premierę w nowo wybudowanym centrum logistycznym Mercedes-Benz na wyspieMercator w Duisburgu. Nowego Sprintera już teraz można zamówić w Niemczech wcenie od 19,990 euro (bez VAT), a od czerwca będzie dostępny w salonachMercedes-Benz, w tym w Van ProCenter.
Z kolei w 2019 roku w ramach strategiitworzenia elektrycznych flot komercyjnych Mercedes-Benz Vans wprowadzi na ryneknowego eSprintera. Zobaczcie, jak wygląda Nowy Sprinter w wersji pasażerskiej (oczywiście z fabryczną zabudową Mercedesa – na polską zabudowę musimy jeszcze chwilę poczekać):
{https://www.youtube.com/watch?v=R_2cWjjhwYA}
Napęd na przednią oś
Do sprawdzonych napędów na tylne oraz na cztery koładołączył teraz nowy system napędu na przednią oś. Ze względu na różnicewynikające z konstrukcji pojazd w tej wersji może przewieźć ładunek cięższy o50 kilogramów w porównaniu do wariantu z napędem na tylną oś. 80-milimetrowydolny próg załadunkowy sprawia, że załadunek / rozładunek komercyjnie używanychSprinterów i wejście / wyjście z części mieszkalnej i sypialnej w przypadkuzabudowy kempingowej są znacznie wygodniejsze.
Najważniejsze cechy nowego Sprintera to dwie nowo opracowaneprzekładnie napędu na przednie koła. Dziewięciobiegowa automatyczna przekładniahydrokinetyczna jest pierwszą tego typu w segmencie dużych samochodówdostawczych. Zakresy biegów są stopniowane, aby zapewnić optymalną równowagępomiędzy niskim zużyciem paliwa i sprawnością prowadzenia. Inne zalety to niskipoziom hałasu i wyjątkowy komfort jazdy. Z kolei nowa 6-biegowa manualnaskrzynia biegów zachwyca maksymalnym komfortem zmiany przełożeń i brakiemdrażniących wibracji dźwigni zmiany biegów.
Praktyczne wnętrze
Miejsce pracy kierowcy jest uporządkowane, praktyczne izaprojektowane tak, aby spełniało odpowiednie wymagania transportowe.Udoskonalenia to między innymi ergonomiczne fotele, uruchamianie bez kluczyka iulepszony system klimatyzacji. Elastyczna koncepcja schowków zapewnia, żewszystko ma swoje miejsce.
W nowym Sprinterze Mercedes-Benz Vans podnosi takżestandardy segmentu, jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Systemy wspomagającedostępne dla trzeciej generacji pojazdu obejmują np. samoczyszczącą kameręcofania, pokazującą obraz w lusterku wstecznym, nowoczesny pakiet Parking zwidokiem 360 stopni oraz czujniki deszczu ze zintegrowanym systemem Wet Wiperdla optymalnej widoczności nawet podczas używania wycieraczek.
Przewóz osób
Segment przewozów osobowych obejmuje różne grupy docelowe, zktórych każda ma własne specyficzne wymagania. Operatorzy oczekują niezawodnegopojazdu, dzięki któremu będą mogli sprostać presji kosztowej w publicznym iprywatnym transporcie pasażerskim. Czynniki ważne dla kierowcy to jakość fotelai ergonomiczny kształt obszaru roboczego. Jeśli pojazdy są wykorzystywane doświadczenia usług przewozowych i promowania wizerunku firmy, jakość inowoczesny design są tak samo ważne jak luksusowe i wygodne wnętrze.
Nowe koncepcje mobilności, które obejmują również obszarywiejskie, wymagają większej indywidualizacji lokalnego transportu publicznego.Ustalanie tras i rozkładów jazdy stanie się przeszłością. Wizjazindywidualizowanego transportu publicznego staje się możliwa dzięki usługomłączności sieciowej. Pasażerowie będą mogli korzystać z aplikacji, aby zamówićusługę przejazdu nowym Sprinterem. W tym scenariuszu przyszłości przesłane wten sposób zgłoszenia będą automatycznie wyświetlane w systemie telematycznym,który sam dostosuje trasę, zwracając należytą uwagę na bieżącą sytuację nadrodze. Nowy Sprinter nie tylko odbiera, ale także wysyła dane. W przyszłościczujniki foteli będą rejestrować liczbę pasażerów, zgłaszać je do aplikacji iuzgadniać zgłoszenia oraz dostępną przepustowość. Zapewnia to optymalnewykorzystanie usługi.
Jednak pasażerowie nie tylko chcą być przewożeni z punktu Ado punktu B, ale także, w jak największym komforcie, chcą dobrze wykorzystaćczas spędzony w podróży. Koncepcja wnętrza nowego Sprintera jest idealniedopasowana do takich potrzeb, również pod względem digitalizacji: gniazda USBzapewniają możliwość ładowania urządzeń, a opcjonalny hotspot WiFi indywidualnepołączenia ze światem cyfrowym. Centralnym elementem jest system multimedialnyMBUX, sterowany za pomocą ekranów dotykowych lub kierownicy wielofunkcyjnej.
Jak w aucie
Wyższy standard, znany z samochodów osobowych, zarówno wczęści przedniej jak i z tyłu, spełnia różne oczekiwania i potrzeby wszystkichgrup docelowych. Dzięki opcjonalnemu zawieszeniu pneumatycznemu pasażerowiemogą się cieszyć poziomem komfortu, do którego przywykli w autach osobowych.System klimatyzacji umieszczony na dachu umożliwia indywidualną regulację wczęści pasażerskiej, a ogrzewanie dodatkowe jest dostępne dla każdego miejsca –te rozwiązania pomagają zadbać o dobre samopoczucie wszystkich osób podczaspodróży.
Wreszcie – element kluczowy, który przesądza o wyjątkowościnowego Sprintera, szczególnie w zastosowaniach takich jak transfer wahadłowypasażerów z i na lotnisko lub inne miejsce. Nowy Sprinter jako jedyny wsegmencie dużych samochodów dostawczych został wyposażony w sześciocylindrowysilnik, który w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów 7G-TRONIC, umożliwiamu pracę najwyższej jakości nawet w najbardziej wymagającym transporciepasażerskim.
Bezpieczeństwo również odgrywa kluczową rolę. W nowymSprinterze kierowcę wspierają innowacyjne systemy bezpieczeństwa i asystującena poziomie znanym z samochodów osobowych. Są wśród nich oparty na radarachadaptacyjny tempomat DISTRONIC, Active Brake Assist, Active Lane Keeping Assisti ATTENTION ASSIST. W standardzie dostępny jest też System Crosswind Assist.Opcjonalny pakiet Parking, obejmujący kamerę 360-stopniową w połączeniu z10,25-calowym systemem multimedialnym MBUX, pomaga kierowcy wybrnąć z kłopotliwychsytuacji w ciasnych uliczkach lub przy ograniczonej widoczności. Traffic SignAssist zwraca szczególną uwagę na ograniczenia prędkości, zakazy wjazdu izakazy wyprzedzania oraz ich anulowanie. Nowością w Sprinterze jest też czujnikdeszczu z systemem mokrych wycieraczek. Płyn do spryskiwaczy przepuszczany jestprzez ramiona wycieraczek, rozpylany bezpośrednio przed piórami wycieraczek inatychmiast zmywany.
„