Waszyngton zamawia 800 elektrobusów! [FILM]
Światowyrekord! Agencja Washington State Department of Transportation (WSDOT) zamówiłaaż 800 autobusów elektrycznych do obsługi miejskich linii w stolicy StanówZjednoczonych. 10 z 12 zadań wygrał chiński BYD. Generalnie zamówienieobejmowało aż 12 różnych kategorii pojazdów ? o długości od 30 do 60 stópdługości (9,1 m – 18,3 m). BYD oferując aktualnie siedem różnych typów autobusówelektrycznych mógł wygrać aż 10 zadań. Kolejne wyzwanie stojące przedproducentem to dostawa pierwszych partii pojazdów w ciągu zaledwie w ciągusześciu miesięcy. BYD zaoferował również możliwość bezprzewodowego ładowaniapojazdów (jako opcję). Generalnie zamówienie WSDOT ma znamiona europejskiej umowyramowej, z której teraz mogą skorzystać przewoźnicy lub instytucje publiczne w stanieOregon. To znacznie uprości proces zamówień i oczywiście obniży koszty.
{https://www.youtube.com/watch?v=gseKLr2Trtk}
Otozakontraktowane przez WSDOT autobusy BYD:
Kategoria |
Długość |
Wybrany model z oferty BYD |
niskopodłogowy autobus miejski o długości 30` |
9,1 m |
BYD K7 |
niskopodłogowy autobus miejski ładowany podczas jazdy o długości 30` |
9,1 m |
BYD K7 z opcją bezprzewodowego ładowania |
35 niskopodłogowy autobus miejski o długości 35` |
10,6 m |
BYD K9S |
niskopodłogowy autobus miejski ładowany podczas jazdy o długości 35` |
10,6 m |
BYD K9S z opcją bezprzewodowego ładowania |
niskopodłogowy autobus miejski o długości 40` |
12,2 m |
BYD K9 |
niskopodłogowy autobus miejski ładowany podczas jazdy o długości 40` |
12, 2 m |
BYD K9 z opcją bezprzewodowego ładowania |
niskopodłogowy przegubowy autobus miejski o długości 60` |
18,3 m |
BYD K11 |
niskopodłogowy przegubowy autobus miejski ładowany podczas jazdy o długości 60` |
18,3 m |
BYD K11 z opcją bezprzewodowego ładowania |
autokar o długości 45` |
13,7 m |
BYD C10 |
autokar o długości 45`ładowany podczas jazdy |
13,7 m |
BYD C10 z opcją bezprzewodowego ładowania |
??Terazkażda z transportowych spółek, uczelni, czy instytucji może kupić od nas autobuselektryczny z zatwierdzonej listy marek i modeli bez przechodzenia przez proceduręprzetargową? ? potwierdza David Chenaur, menedżer ds. inwestycji w WSDOT. ?Waszyngtonod dawna jest liderem w zakresie promowania czystej energii. Pracownicy WSDOT spędziliostatnie kilka lat na badaniu każdego autobusu elektrycznego dostępnego narynku i na podstawie tych badan podjęliśmy decyzję o zakupie pojazdów z każdej kategorii, tak aby każdy przewoźnikmógł na tej bazie zbudować swoją nową, elektryczną flotę.”
(function(d, s, id) { var js, fjs =d.getElementsByTagName(s)0; if(d.getElementById(id)) return; js =d.createElement(s); js.id = id; js.src =”//connect.facebook.net/pl_PL/sdk.js#xfbml=1&version=v2.3″; fjs.parentNode.insertBefore(js,fjs);}(document, script, facebook-jssdk));
RenoAlso Shows Electrified Public Transportation has Finally…
Far-fetched only five years ago, ElectrifiedTransportation is now a reality. Thankfully, now there?s no turningback.
Posted by BYD on 19marca 2015
„