Warszawa zakupi kolejnych 50 przegubów
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie ogłosił kolejny przetarg na obsługę komunikacyjną. Szuka przewoźnika, który wprowadzi do ruchu 50 przegubowych autobusów. Nowe pojazdy zaoferują pasażerom najwyższy standard i komfort podróży. Lista ich wyposażenia jest imponująca. Wszystkie będą fabrycznie nowe i niskopodłogowe. Będą oczywiście wyposażone w klimatyzację. Oprócz tego będą miały wygodne, miękkie siedzenia. Co ciekawe, tapicerka będzie bardzo „warszawska”. Umieszczone na niej będą symbole stolicy takie, jak Syrenka i Kolumna Zygmunta. Będą nie tylko wygodne, ale i bezpieczne. Wszystkie będą wyposażone w monitoring. Kierowcy będą mieli do dyspozycji łączność radiową z dyspozytorem, która będzie nieoceniona w sytuacjach kryzysowych różnego rodzaju. Nowością będzie także, zainstalowany w komorze silnika, system samoczynnego gaszenia pożarów.
Pojazdy będą też przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, oprócz całkowicie niskiej podłogi będą miały system głosowego zapowiadania przystanków, platformy ułatwiające wjazd osobom na wózkach czy przyciski oznaczone alfabetem Braille’a. Dodatkowe w ich wnętrzu znajdą się wyświetlacze LCD z informacją pasażerską, automaty biletowe i system liczenia pasażerów.
Nowe przegubowce będą wyposażone w silniki spełniające aktualną normę emisji spalin EURO 5. Co ciekawe –zamawiający dopuszcza zastosowanie jednostek napędowych zasilanych paliwami alternatywnymi, jednak w żaden sposób ich nie promuje. Jednym kryterium wyboru oferty będzie cena brutto jednego wozokilometra. Oferty „papierowe”zainteresowanych przewoźników zostaną otwarte 28 kwietnia. O wyborze przewoźnika zdecyduje jednak elektroniczna aukcja (Jeżeli zostaną złożone co najmniej trzy oferty niepodlegające odrzuceniu). Umowa zostanie zawarta na okres do końca listopada 2018 roku. Autobusy będą wprowadzane do ruchu etapami. Pierwsze wyjadą na trasy pół roku po podpisaniu umowy. Ostatnie –4 miesiące później, czyli 10 miesięcy od dnia zawarcia umowy. Będą obsługiwały najbardziej obciążone linie na terenie całej sieci komunikacyjnej. Rocznie będą wykonywały ok. 4 milionów wozokilometrów.