Warszawa: Zajezdnia MZA „Ostrobramska” wkracza w XXI wiek
Ruszyła największa modernizacja w dziejach oddziału przewozów „Ostrobramska”. W ciągu kilku najbliższych miesięcy zajezdnia ta całkowicie odmieni swoje oblicze i będzie wzorem dla przebudowy innych zakładów MZA Warszawa. W tej chwili największe zmiany zachodzą na hali obsługi codziennej zajezdni „Ostrobramska”. W tej chwili trwają tam prace przy wymianie oświetlenia i malowaniu. Na suficie montowane są lampy, które zapewnią moc 500 luksów przy podłodze. Wkrótce rozpocznie się tez przebudowa kanałów, które zostaną pogłębione i doświetlone. Powierzchnia kanałów i posadzki zostaną pokryte żywicą, zapewniającą łatwe utrzymanie czystości. Do tych prac dochodzi wymiana okien oraz myjni na niemieckie czteroszczotkowe urządzenia najnowszej generacji. Po raz pierwszy w MZA pojawi się specjalna płyta najazdowa z automatycznymi urządzeniami do pomiaru ciśnienia w oponach oraz głębokości bieżnika. –„Modernizacja hali obsługi codziennej na terenie zajezdni „Ostrobramska”to nasz pilotażowy projekt, który zostanie rozszerzony na wszystkie oddziały przewozów”–mówi Mieczysław Magierski, Prezes Zarządu MZA. Modernizacja hali obsługi codziennej to tylko część szeroko zakrojonej modernizacji oddziału „Ostrobramska”. Kierowcy już mogą korzystać z nowej dyspozytorni wraz z poczekalnią dla kierowców oraz wyremontowanych sanitariatów. Wkrótce rozpoczną się kolejne prace:
– modernizacja stacji benzynowej, która obejmie wymianę dystrybutorów na nowe urządzenia uruchamiane kartą identyfikacyjną kierowcy.
– wymiana nawierzchni placu postojowego na powierzchni sześciu tysięcy metrów kwadratowych
– remont hali OT, w której dokonuje się napraw autobusów.
To nie jedyny remont w MZA. Szeroko zakrojona modernizacja trwa od kilku miesięcy także na terenie zajezdni „Kleszczowa”. W hali obsługi technicznej trwa sukcesywna modernizacja kanałów remontowych, stołówki pracowniczej, sanitariatów i pryszniców. Wkrótce pracownicy będą mogli skorzystać w szatniach z nowych szafek ubraniowych, które zastąpią stare kilkudziesięcioletnie urządzenia. Wkrótce na „Kleszczowej”pojawią się też nowe myjnie, a pracownicy „Woronicza”skorzystają z nowych sanitariatów. Z kolei na terenie oddziału „Włościańska”rozpocznie się wkrótce przebudowa pomieszczeń z przeznaczeniem dla centrali nadzoru ruchu. Remonty będą prowadzone też na innych zakładach.
Prace modernizacyjne na zajezdniach MZA prowadzone są od ponad dwóch lat. Wyremontowane zostały pomieszczenia dyspozytorni na „Stalowej”oraz stacja benzynowa na „Woronicza”. Powstało nowoczesne Centrum Edukacji. –„Są to prace, które zapowiadaliśmy w zeszłym roku, obiecując, że zmienimy nasze oddziały w nowoczesne zajezdnie na skalę XXI wieku. Teraz widać, że nie rzucamy słów na wiatr –mówi prezes Magierski. –Nie oznacza to, że inwestując w infrastrukturę zapominamy o zakupach nowoczesnego taboru. W tym roku pojawi się co najmniej 170 nowych autobusów w barwach MZA.”