Warszawa z przetargiem na podmiejskie „eLki”. 102 autobusy z Euro 6

infobus
19.08.2021 17:00
18 sierpnia Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie ogłosił przetarg na obsługę autobusowych, podmiejskich linii, tzw. „eLek”, które łączą stolicę z aglomeracyjnymi gminami. Postępowanie podzielone zostało na pięć części.

Wymóg normy Euro 6, czyli do postępowania można zgłosić tylko autobusy z rocznika 2015 i w górę, oznacza prawdziwą rewolucję na podwarszawskich liniach. I bardzo dobrze!

Pięć części

Przedmiotem zamówienia jest obsługa linii w ramach systemu WTP, łączącego obszar gmin podwarszawskich z Warszawą.

  • część nr 1: z gmin Góra Kalwaria, Piaseczno, Prażmów, Otwock i Wiązowna. To linie L-2, L-5, L12, L13, L25, L17, L19, L20 i L22. Do ich obsługi należy mieć 24 autobusy z normą Euro 6 (od rocznika 2015 w górę) o pojemności min. 80 pasażerów. Podstawowe parametry użytkowe pojazdów to klasa MAXI / 11,5 ÷ 13,1 m, a ZTM dopuszcza pojazdy częściowo niskopodłogowe. Zamawiana liczba wzkm to 5 374 883 (+5%/-10%).
  • część nr 2: z gmin Góra Kalwaria, Konstancin-Jeziorna, Lesznowola i Piaseczno. To linie L-1, L-3, L-4, L14, L15, L16, L21, L23, L24, L25, L28, L30, L32, L39, L42 i L52. Do ich obsługi należy mieć 29 autobusów z normą Euro 6 o pojemności min. 50 pasażerów. Podstawowe parametry użytkowe pojazdów to klasa MIDI   8,0 ÷ 10,0 m, a ZTM dopuszcza pojazdy częściowo niskopodłogowe. Zamawiana liczba wzkm to 7 477 873 (+5%/-10%).
  • część nr 3: z gmin Jabłonna, Nieporęt i Wieliszew. To linie L-8, L-9, L10, L11, L31, L34, L41, L49. Do ich obsługi należy mieć 18 autobusów z normą Euro 6, w tym 13 szt. MAXI (na linie L-9, L10, L11, L34 i L41 o pojemności min. 80 pasażerów) i 5 szt. MIDI (na linie L-8, L31 i L49 o pojemności min. 40 podróżnych) , a ZTM dopuszcza pojazdy częściowo niskopodłogowe. Zamawiana liczba wzkm to 4 440 945 (+5%/-10%).
  • część nr 4: z gmin Kobyłka, Wołomin, Zielonka, Marki, Radzymin, Nieporęt, Sulejówek i Wiązowna. To linie L26, L27, L35, L36, L37, L38, L40, L43, L46, L45, L47, L48. Do ich obsługi należy mieć 22 autobusy z normą Euro 6 o pojemności min. 40 podróżnych. Podstawowe parametry użytkowe pojazdów to klasa MIDI   8,0 ÷ 10,0 m, a ZTM dopuszcza pojazdy częściowo niskopodłogowe. Zamawiana liczba wzkm to 4 778 237 wzkm (+5%/-10%).
  • część nr 5: z gmin Stare Babice, Izabelin i Kampinos. To linie L-6, L-7, L18, L29. Do ich obsługi należy mieć 9 autobusów z normą Euro 6 o pojemności min. 40 podróżnych. Podstawowe parametry użytkowe pojazdów to klasa MIDI   8,0 ÷ 10,0 m, a ZTM dopuszcza pojazdy częściowo niskopodłogowe. Zamawiana liczba wzkm to 2 023 252 wzkm (+5%/-10%).

Warunki formalne

Przy wyborze najkorzystniejszych ofert ZTM kierować się będzie następującymi kryteriami i ich wagą:

  • Cena oferowana brutto 60%
  • Rok produkcji autobusu 30% (gdzie rok 2015 to 0 pkt, a rok 2021 – 10 pkt)
  • Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej autobusu 10% (tutaj można zdobyć maksymalnie 10 punktów)

Oferenci musza m.in. spełniać następujące wymogi:

  • ważna polisa OC dla części od nr 1 do nr 4 – 1 500 000 zł /dla części nr 5 – 1.000.000 zł
  • wpłacone wadium. Dla części nr 1 wysokość wadium wynosi: 850 000,00 / Dla części nr 2 wysokość wadium wynosi: 1 100 000,00 PLN / Dla części nr 3 wysokość wadium wynosi: 700 000,00 PLN / Dla części nr 4 wysokość wadium wynosi: 800 000,00 PLN / Dla części nr 5 wysokość wadium wynosi: 300 000,00 PLN.
  • W zakresie doświadczenia wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich 3 lat wykonał przynajmniej  1 usługę  przewozu regularnego w liczbie minimum 100.000 wozokilometrów lub 1 usługę przewozu turystycznego świadczoną autobusami, o wartości usługi co najmniej 100.000,00 PLN.

Liniowy start nastąpi w terminie do 3 tygodni od daty podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 1 grudnia 2021 r. Zakończenie umowy nastąpi 30 listopada 2024 r. Termin składania ofert upływa 22 września.