Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Warszawa: Wybudują nową pętlę Esperanto

infobus
05.03.2009 21:55

Cztery firmy ubiegają się o kontrakt na budowę pętli Esperanto. 5 marca zostały otwarte oferty przetargowe.
Pętlę chcą budować następujące firmy:
1. Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych „POL-AQUA”z Piaseczna –ok. 2,65 mln zł brutto
2. FAL-BRUK B.B.Z. FALENTA z Warszawy –ok. 3,3 mln zł brutto
3. Mrozek z Warszawy –ok. 2,3 mln zł brutto
4. Królik Włodzimierz „KROL”ZAKŁAD ROBÓT DROGOWYCH I INŻYNIERYJNO-INSTALACYJNYCH z Wołomina –ok. 2 mln zł brutto
Nowa pętla powstanie u zbiegu ulic Esperanto i Anielewicza. W miejscu planowanego postoju, funkcjonuje obecnie prowizoryczna „zawrotka”, z której korzystają dwie linie: 107 i 111. Są tam jednak bardzo ciężkie warunki. Prowizoryczny postój jest bardzo ciasny. Kierowcy z trudem manewrują autobusami. Dodatkowo sytuację pogarsza zniszczona nawierzchnia.
Na nowej pętli znajdą się trzy perony przystankowe dla autobusów. Dodatkowo wybudowana zostanie ekspedycja. Dzięki niej kierowcom poprawią się warunki socjalne.
Od dnia podpisania umowy, wykonawca będzie miał 6 miesięcy na realizację inwestycji.
Warto dodać, że również w tym roku cztery kolejne pętle zostaną wyremontowane. Zmodernizowane zostaną postoje: Wilanów, Cmentarz Północny-Brama Główna, Międzylesie oraz Stare Bemowo. W tym roku na ten cel przeznaczone zostanie ok. 3,45 mln zł.
Wyremontowane zostaną zarówno perony przystankowe, jak i miejsca postojowe dla autobusów. Perony zostaną obłożone elegancką kostką brukową. Na krawędziach znajdą się płytki z wypustkami, które ułatwią orientację osobom niewidomym lub słabowidzącym. Wyremontowane będą także nawierzchnie pętli, dzięki temu łatwiej będzie manewrować kierowcom autobusów. Zyskają one także oświetlenie. Wykonawcy robót zadbają również o otaczającą je zieleń.
Pierwsze przetargi na projekty i remonty pętli, zostaną ogłoszone najprawdopodobniej jeszcze w marcu. Wszelkie prace modernizacyjne powinny zakończyć się przed końcem roku. Co ważne, prace remontowe będą najprawdopodobniej prowadzone, bez konieczności całkowitego wyłączania pętli z ruchu, dzięki temu utrudnienia w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej, będą nieznaczne.