Warszawa w Zielonej Górze? Wyjaśniamy
Zielonogórski Miejski Zakład Komunikacji wprowadził do ruchu dwa MAN'y Lion's City G, które przez dwa lata będziewynajmować od firmy mLeasing. Potwierdziły się nasze przypuszczenia, że do przewoźnikatrafią pojazdy, które wcześniej eksploatowano w Warszawie.
O postępowaniu zakupowym,które prowadziło MZK oraz jego warunkach pisaliśmy tutaj. Przypomnijmy je pokrótce.Wynajem miał potrwać od 12 września br.i zakończy się 11 września 2018 r. Autobusy przegubowe, w które celowało MZK miałybyć pojazdami wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2007 roku i mieć przebieg niewiększy niż 850 000 km. Mają mieć nadwozia o długości 18 m (+- 5%), szerokoścido 2,55 m i wysokości maksymalnie 3,3 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej155 pasażerom. Wejście na pokład ma być możliwe przez nie mniej niż czterywejścia w układzie 2-2-2-2.
28 sierpnia przewoźnik zaakceptowałjedyną ofertę, którą otrzymał. Przedstawiło ją mLeasing. Zgodnie z umową napoczątku września autobusy miały zostać dostarczone do Zielonej Góry. Tak teżsię stało. MZK udostępniono dwa dziewięcioletnie MAN'y NG363 Lion's City G,które do końca czerwca były w posiadaniu radomskiej spółki Michalczewski. Firmawykorzystywała je do realizacji kilkumiesięcznej umowy na obsługę wybranychzadań przewozowych w Warszawie.
Po wygaśnięciu kontraktu zestołecznym ZTM autobusy zwrócono producentowi. W ten sposób możliwe było ichzaoferowanie zielonogórskiemu zakładowi. Kilka dni temu po trwającym miesiącprzemalowywaniu oraz doposażeniu trafiły do służby liniowej.
Autobusy są w pełniniskopodłogowe i klimatyzowane. Wentylację naturalną umożliwia osiemprzesuwnych okien i luki dachowe. Pojazdy umożliwiają podróż 150 pasażerom, wtym 44 na fotelach firmy Kiel. 16 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi.Wejście na pokład jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pojazdy są napędzanedwunastolitrowym silnikiem leżącym typu MAN D2866LUH29. Jednostka ma moc 360 KMoraz spełnia normę Euro 3. Zblokowano ją z automatyczną, czterobiegową skrzyniąbiegów firmy Voith.
Zielonogórskie MZK jestdrugim przewoźnikiem w Polsce, który zdecydował się na pozyskanie tychautobusów. Pierwszym było radomskie MPK, któremu dostarczono 19 takichpojazdów. Spółka wzięła je w pięcioletni leasing, w którym przewidziano opcjęwykupu.
„