Warszawa: Ursynów bliżej lotniska – nowe trasy autobusów

infobus
22.02.2008 09:55

Samoloty często podchodzą nad ich domami do lądowania na Okęciu – teraz ursynowianie doczekają się bezpośredniego połączenia z lotniskiem. Dojadą tam autobusy 148. Jednocześnie zmienią się trasy kilku linii w innych dzielnicach. Zarząd Transportu Miejskiego zaczął w tej sprawie konsultacje z pasażerami. Wprowadzenie nowych tras wiąże się przede wszystkim z planowanym na 1 kwietnia otwarciem gotowego już od kilku miesięcy wiaduktu na ul. Poleczki. Połączy on nad torami kolei radomskiej Ursynów z Okęciem. Dodatkowo władze Włoch przygotowały zatoki przystankowe na ul. 1 Sierpnia między al. Krakowską i al. Żwirki i Wigury – dzięki temu mieszkańcy osiedli Raków i Jadwisin zyskają lepszy dostęp do komunikacji.
Niestety, jedna z planowanych zmian wygląda na skuchę. ZTM zamierza przywrócić kursującą tylko co 30-40 min. linię 306. Z podobną częstotliwością autobusy z tym numerem snuły się po Ursynowie w latach 1998-2003, a ich zadaniem było głównie przewożenie powietrza. Po co więc marnować pieniądze i tabor na takie połączenie? ZTM na swojej stronie internetowej zastrzega, że domagają się tego władze dzielnicy.
Brak autobusów wymusza jednak korekty w innych częściach Warszawy. Po feriach zimowych na ulice nie wróci już zawieszona linia 416 z Bródna przez Trakt Królewski i Stegny do stacji metra Wilanowska. ZTM uruchomił ją w październiku. Teraz rzecznik firmy Igor Krajnow mówi, że autobusy woziły zbyt mało osób. Co zastąpi likwidowane połączenie? ZTM obiecuje częstsze kursy linii 501 ze Stegien do centrum. Na Bródnie pasażerom mają wystarczyć dwie nowe linie mikrobusowe, które ruszą od 1 marca. Tyle że jedna będzie kursować co 20, a druga co 40 minut. A żadna z nich nie dotrze do centrum jak 416.
Po feriach wróci wprawdzie zawieszona linia 309 (w październiku zastąpiła zlikwidowaną 109 z Boernerowa na Dworzec Centralny), ale nie na długo. Wkrótce zastąpi ją inna, na szczęście całotygodniowa. Szczegóły w Gazecie Wyborczej: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,60265,4952272.html .