Warszawa: Nowe linie autobusowe: 390, 516 i ekspresowa E-6
Od początku grudnia mieszkańcom Nowodworów i Tarchomina, Jelonek i Zacisza, a także studentom jeżdżącym z Ochoty na uniwersytet poprawi się komunikacja. Zarząd Transportu Miejskiego uruchamia trzy linie autobusowe. Pierwsze zmiany wejdą w życie w sobotę 1 grudnia. Autobusy 175 wrócą wtedy na Nowy Świat i Krakowskie Przedmieście pod Uniwersytet Warszawski. Tędy dotrą do pl. Piłsudskiego. – Na Marszałkowskiej jeżdżą teraz puste. Liczymy też, że ta zmiana ułatwi dojazd studentom – mówi rzecznik prasowy Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow. Pod Domami Towarowymi Centrum 175 kursowało już raz w 1996 r. po remoncie Nowego Światu. Wtedy też linia ta nie przyjęła się w tym miejscu i po kilku miesiącach protestujący studenci wymusili jej powrót na Trakt Królewski.
Również 1 grudnia autobusów doczekają się wreszcie mieszkańcy ul. Odkrytej na Nowodworach. Teraz muszą chodzić kilkaset metrów do przystanków wzdłuż ul. Światowida. Nowa linia 516 wyruszy nią z pętli Nowodwory na północ do Dzierzgońskiej, stąd wróci Odkrytą i Stefanika do Światowida i Modlińską po 25 minutach dotrze do pętli Żerań FSO. Tu można się przesiadać w szesnastkę jadącą do stacji metra Dworzec Gdański i w al. Jana Pawła II. Rozkłady autobusów i tramwajów będą skoordynowane. 516, które odciąży zatłoczone ekspresy E-4 do pl. Wilsona, zatrzyma się na przystankach: Hanki Ordonówny – tylko w stronę Nowodworów, Grzymalitów – na żądanie, Dzierzgońska, Barei, os. Akacje, Ciołkosza, Stefanika, Tarchomin Płn., Ćmielowska, Myśliborską, ratusz Białołęki – na żądanie i Konwaliowa.
To nie koniec planów ZTM w tej części miasta. W momencie otwarcia obwodnicy Jabłonny (pod koniec grudnia) ZTM puści nią autobusy kursujące do Legionowa. Do Jabłonny dotrze zaś nowa linia, najprawdopodobniej 734. Niewykluczone, że będzie się to wiązać z likwidacją linii 144 z Dworca Wschodniego do Bukowa.
Wiadomo już za to na pewno, że od poniedziałku 3 grudnia nowy ekspres E-6 wzmocni przyspieszoną 506 na jej najbardziej uczęszczanym odcinku między os. Górczewską a Mariensztatem. Rozkłady obu linii będą skoordynowane, ale 506, które dojeżdża dalej, na Bródno, zacznie kursować rzadziej (co 15-20 min).
W podobny sposób ZTM chce wykorzystać autobusy na najbardziej popularnym fragmencie linii 190 – z centrum handlowego w Markach przez Radzymińską i al. 'Solidarności’ do Dworca Wileńskiego, gdzie wielu pasażerów przesiada się do tramwajów. Z Marek do dworca 3 grudnia wyruszą autobusy 390 – na przemian ze 190 co 7-8 minut w godzinach szczytu.
Zmieni się też trasa linii 307, której puste autobusy kursują teraz na pl. Hallera. ZTM chce ją skierować co kwadrans z Utraty dotychczasową trasą do Dworca Wileńskiego, a dalej podobnie jak 512 – al. 'Solidarności’, Radzymińską, Młodzieńczą, Codzienną do pętli na Zaciszu. Na trasie 307 pasażerowie spotkają przegubowce. Ponieważ autobusy 512 są słabo wykorzystane w centrum, będą jeździć rzadziej – co 15 zamiast co 10 minut.