Warszawa: Nieznośny upał w autobusach
Zamiast dusznych autobusów z małymi oknami Warszawa będzie kupować wyłącznie klimatyzowane – zdecydował Zarząd Transportu Miejskiego . – W przetargach na dostawę autobusów klimatyzacja jest teraz jednym z kluczowych wymogów – zapewnia Michał Dąbrowski, doradca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego. Mimo to autobusów z chłodnym nawiewem jest za mało. Spośród pojazdów kupionych w latach 2000-07 w klimatyzację części pasażerskiej wyposażono zaledwie co czwarty. Chłodny nawiew miało np. 80 zamówionych w 2005 r. przez Miejskie Zakłady Autobusowe przegubowych solarisów. Jednak kolejne sto sztuk sprowadzonych w tym roku już nie. Nikt z MZA nie potrafił odpowiedzieć dlaczego. Pasażerowie narzekają też, że klimatyzacja nie zawsze działa nawet w tych autobusach, które ją mają. Igor Krajnow, rzecznik prasowy ZTM, twierdzi, że kierowcy muszą ją włączać tylko wtedy, gdy temperatura wewnątrz pojazdu przekroczy 25 st. C, a wyłączać, gdy spadnie poniżej 21 st. – Przewoźnicy są do tego zobowiązani zapisem w umowie, a nasi kontrolerzy ruchu sprawdzają m.in. to, czy klimatyzacja została włączona – informuje Igor Krajnow. Jeśli się tak nie stało, pasażerowie mogą interweniować pod numerem telefonu ZTM: 94 84.