Warszawa – metro kontra autobusy
Budowa metra postępuje naprzód. Kiedyś przez kilka lat były nieprzejezdne Aleje Niepodległości. Teraz roboty przeniosły się na północ miasta. Ekipy budowlanych wkroczyły na Żoliborz. W październiku rozpoczęła się budowa stacji metra A-18 „Plac Wilsona”. Będzie ona umiejscowiona pod jezdnią ul. Juliusza Słowackiego. Na czas budowy ulica, którą kursowało kilkanaście linii (110, 116, 121, 157, 181, 195, 303, 409, 415, 508, 515, 524, 701, 708 i 726), została zamknięta dla ruchu. Spowodowało to konieczność zmiany przebiegu tras linii autobusowych. Wprowadzono je w nocy z 5 na 6 października (szczegóły zmian patrz www.ztm.waw.pl).
Wprowadzone zmiany wiążą się z utrudnieniami dla pasażerów. Zlikwidowano przystanki na ul. Słowackiego między Pl. Wilsona i Halą Marymoncką. Wydłużyła się droga do autobusu lub tramwaju, co szczególnie odczuli ludzie starsi, których wielu mieszka w okolicy. Zmiany dotknęły także niewidomych uczniów, których około 100 dojeżdża samodzielnie do ośrodka w Laskach. Przeniesienie pętli linii 708 i 726 to dla nich ogromny problem. Muszą się nauczyć nowego miejsca. Jak informowała Gazeta Stołeczna, w sprawie interweniowało Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi. ZTM ma obserwować natężenie ruchu w rejonie Placu Wilsona i od tego uzależnia powrót pętli linii 708 i 726 w te okolice. Prace przy budowie stacji metra mają potrwać 16 miesięcy. Oby udało się je dokończyć bez opóźnień.