Warszawa ma dwie oferty w liniowym przetargu z 50 autobusami MAXI
16 lutego Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie otworzył oferty w przetargu na obsługę liniową wybranych tras autobusowych w liczbie prawie 12 mln wozokilometrów.
Usługa ma być realizowana przy wykorzystaniu w ruchu 50 autobusów o długości ok. 12 metrów (kategorii MAXI) oraz zapewnienie min. 3 pojazdów rezerwowych. Zakres terytorialny to cała sieć WTP, tj. na terenie m.st. Warszawy i gmin podwarszawskich. Już wiemy, że o to zamówienie ubiegają się dwie firmy dobrze znane z warszawskiego rynku transportu publicznego – PKS Grodzisk Maz. i Relobus (ex Arriva).
NA TRZY LATA
To kolejne liniowe zamówienie ze strony Warszawskiego Transportu Publicznego w ostatnim czasie. Dwa wcześniej ogłoszone postępowania także dotyczyły używanego taboru i oba te kontrakty – na autobusy MIDI i pojazdy przegubowe MEGA zgarnął Mobilis. Jak będzie z MAXI? Zobaczymy. O otwarciu tego przetargi pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie.
Oto szybka charakterystyka najnowszego zamówienia:
Rozpoczęcie świadczenia usług nastąpi po upływie 12 tygodni od daty podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od 1.12.2024 roku.
Szacowany okres obowiązywania umowy to trzy lata: start: 2024-12-01; koniec 2027-12-01.
Usługi świadczone będą do momentu zakończenia ostatniego kursu autobusu linii nocnych w dniu 1.12.2027 roku (przed rozpoczęciem kursowania autobusów linii dziennych w tym dniu).
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług przewozu regularnego w łącznej liczbie 11.933.332 wozokilometrów z tolerancją do -10% (minus dziesięciu procent) przy wykorzystaniu w ruchu 50 autobusów o długości ok. 12 metrów (klasa MAXI) oraz zapewnienie min. 3 pojazdów rezerwowych. Zarząd Transportu Miejskiego szuka operatora na obsługę linii Warszawskiego Transportu Publicznego 50 autobusami standardowymi.
PODZIAŁ BRYGAD
Wykonawca będzie zobowiązany do wprowadzenia do ruchu autobusów zgodnie z poniższym harmonogramem:
a) od dnia 1.12.2024 r. - 40 autobusów w ruchu i min. 3 autobusy rezerwowe,
b) od dnia 1.01.2025 r. - 50 autobusów w ruchu i min. 3 autobusy rezerwowe,
Orientacyjna struktura brygad to:
a) Dzień powszedni: 35 brygad całodziennych i 15 brygad kursujących w godzinach szczytów komunikacyjnych (tzw. dodatków);
b) Soboty: 40 brygad;
c) Niedziele i święta: 35 brygad;
d) Noce: 6 brygad.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W opcji zamawiający przewiduje zwiększeniu liczby autobusów, którymi świadczona ma być umowa maksymalnie do 25 autobusów w ruchu (i do 2 autobusów rezerwowych), wraz ze wzrostem liczby wozokilometrów maksymalnie do 2.000.000 z tolerancją do -10% (minus dziesięć procent) rocznie.
JAKI TABOR?
ZTM dopuszcza do liniowej obsługi następujące autobusy:
- Całkowita długość pojazdu [mm]: 11 800 ÷ 12 200
- Całkowita szerokość pojazdu [mm]: 2500 ÷ 2550
- Minimalna liczba siedzących miejsc pasażerskich: 24, w tym minimalna liczba miejsc: wykonanych jako siedzenia specjalne dla pasażerów o ograniczonej możliwości poruszania się: 4, usytuowanych bezpośrednio na poziomie podłogi, bez podestów:6
- Minimalna liczba siedzących i stojących miejsc pasażerskich razem: 85
- Rok produkcji: Wszystkie pojazdy wykorzystywane w ramach świadczenia usługi muszą być wyprodukowane nie wcześniej niż w 2016 roku i spełniać normę Euro 6.
dwie oferty
Na propozycje ZTM czekał do 16 lutego. Zgłosiły się dwie firmy:
- Relobus Transport Polska, Toruń (ex Arriva) z ceną 158.264.622,32 PLN brutto, co daje stawkę 12,28 PLN netto za wzkm,
- Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Grodzisku Maz. z ceną 138.932.624,48 PLN brutto, co daje stawkę 10,78 PLN netto za wzkm.
Z kolej budżet WTP na ten cel to 154 655 991,36 PLN brutto, co oznacza stawkę równo 12.00 PLN netto. I w tej sumie mieści się PKS Grodzisk Maz.
Dodajmy, że Zarząd przy wyborze najkorzystniej oferty będzie kierować się tylko jednym kryterium – najniższej ceny. O ile nie będzie błędów formalnych, to przesądza o zwycięstwie grodziskiej spółki.
Link do przetargu: https://ztmwaw.ezamawiajacy.pl/pn/ztmwaw/demand/notice/public/118184/details