Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Warszawa jednak kupi midibusy!

infobus
21.04.2010 21:03
Przetarg, który miał być anulowany został jednak rozstrzygnięty i MZA Warszawa już w piątek podpisze umowę na dostawę 16. niskopodłogowych midibusów Solaris Urbino 10. To dość nieoczekiwane zakończenie tego dość dziwnego przetargu. Przypomnijmy –o ten kontrakt ubiegały się dwie firmy: Solaris Bus &Coach (autobusy Urbino 10) oraz EvoBus Polska (autobusy Mercedes-Benz Citaro K). Początkowo zwycięzcę mieliśmy poznać jeszcze w październiku 2009 r. Potem stołeczny przewoźnik przełożyły otwarcie ofert na listopad. Pod koniec grudnia zamówienie zostało anulowane z powodu odrzucenia wszystkich złożonych ofert. O ile w przypadku oferty EvoBusa pierwszy powód odrzucenia był zasadny –firma zaproponowała wentylację poprzez okna uchylne, a zamawiający wymagał w siwz zastosowania okien przesuwnych –tak wszelkie argumenty dotyczące zbyt ogólnych i niedostosowanych do oferowanej kompletacji instrukcji obsługi autobusów były dość kontrowersyjne. O tym mówił w wywiadzie dla InfoBusa Krzysztof Olszewski, prezes Solaris Bus &Coach. Jednak MZA pozostawało „głuche”na głosy oferentów i odrzuciło wszelkie protesty. I pewnie na tym sprawa by się zakończyła, gdyby nie determinacja zarządu producenta z Bolechowa, który skierował protest do Krajowej Izby Odwoławczej. Ostatecznie po kilku miesiącach oczekiwania na wyrok Solaris wygrał sprawę. W efekcie MZA przywróciło ofertę firmy o wartości 15.166.649,60 zł brutto (12 431 680 zł netto) i dokończyło postępowanie przetargowe z jedną ważną ofertą . Ta historia znajdzie swój finał w piątek, kiedy prezes MZA Warszawa, Mieczysław Magierski podpisze umowę z Wiesławem Cieślą, pełnomocnikiem zarządu Solaris Bus &Coach.
Solaris Urbino 10Solaris Urbino 10
Według zapisów siwz wszystkie autobusy mają być dostarczone w ciągu 12 tygodniu od momentu podpisania umowy. Natomiast z nieoficjalnych źródeł wiemy, że przewoźnikowi bardzo zależy na szybszym terminie dostaw, aby móc zaprezentować nowe autobusy podczas czerwcowych uroczystości. Autobusy będą wyposażone m.in. w system samogaszący w komorach silnika, klimatyzację, elektroniczną informację pasażerską oraz automaty biletowe. Wszystko z godnie z standardami ZTM, o których pisaliśmy tutaj
Miejmy nadzieje, że nie będzie to ostatnie zamówienia na nowe autobusy podpisane w tym roku przez MZA. W prowadzonym od początku roku przetargu na dostawę 70 niskopodłogowych autobusów klasy mega w tym tygodniu zmieniono zapisy siwz i podano nowy termin otwarcia ofert –17 maja. Z nieoficjalnych źródeł wiemy też, że MZA równolegle rozważa możliwość wykorzystania dodatkowych opcji w ramach umów na dostawy nowych autobusów zawartych w latach 2007-2008. Wówczas przewoźnik zakupił łącznie 300 autobusów marki Solaris (180 szt. Urbino 18 i 120 szt. Urbino 12). W 2009 r. firma skorzystała już z opcji dodatkowego zakupu 20 szt. Urbino 18 w ramach wcześniejszego zamówienia.