Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Warszawa i 15 autobusowych ofert w przetargu ZTM na „eLki”

infobus
06.10.2021 12:31
5 października miało miejsce otwarcie ofert w gigantycznym przetargu ZTM Warszawa na obsługę podmiejskich linii.

W tym postępowaniu po raz pierwszy można było zgłosić tylko autobusy z rocznika 2015 i w górę (czyli z normą Euro 6), co oznacza prawdziwą rewolucję na podwarszawskich liniach. I bardzo dobrze!

pięć zadań

O sporym zainteresowaniu tym zamówieniem pisaliśmy w InfoBusie już TUTAJ. Przypomnijmy, że przetarg został podzielony na pięć części, przy czym każda z nich obejmuje obszar różnych gmin:

•             część 1  - dotyczy gmin: Góra Kalwaria, Piaseczno, Prażmów, Otwock i Wiązowna. Do wykonania przewidziano 5 374 883 wzkm. Wykonawca w trakcie realizacji umowy będzie dysponował, co najmniej 24 (w tym 2 rezerwowymi) autobusami o roku produkcji – 2015 lub późniejszym, z silnikiem spełniającym normy ekologiczne co najmniej EURO 6. Autobusy muszą mieć pojemność co najmniej 80 pasażerów. Mają być to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MAXI),

•             część 2 – obejmuje obszar łączący gminy: Góra Kalwaria, Konstancin-Jeziorna, Lesznowola i Piaseczno z Warszawą. Przedmiot zamówienia w tej części obejmuje 7 477 873 wzkm. Wykonawca w trakcie realizacji umowy będzie dysponował, co najmniej 29 (w tym 3 rezerwowymi) autobusami o roku produkcji 2015 lub późniejszym, z silnikiem spełniającym normy ekologiczne co najmniej EURO 6, o pojemności co najmniej 40 pasażerów. Mają być to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MIDI),

•             część 3 – dotyczy gmin: Jabłonna, Nieporęt i Wieliszew– w tym 4 440 945 wzkm. Wykonawca w trakcie realizacji umowy będzie dysponował, co najmniej 18 (w tym 2 rezerwowymi po 1 o pojemności 80 i 40 pasażerów) autobusami o roku produkcji 2015 lub późniejszym, z silnikiem spełniającym normy ekologiczne co najmniej EURO 6. 13 autobusów ma mieć pojemność co najmniej 80 pasażerów. Będą to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MAXI). Pozostałe 5 autobusów musi przewieźć co najmniej 40 pasażerów. Będą to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MIDI),

•             część 4 – to trasy łączące obszar gmin Kobyłka, Wołomin, Zielonka, Marki, Radzymin, Nieporęt, Sulejówek i Wiązowna z Warszawą. W tym przypadku przewoźnik przejedzie 4 778 237 wzkm. Wykonawca w trakcie realizacji umowy będzie dysponował, co najmniej 22 (w tym 2 rezerwowymi) autobusami o roku produkcji 2015 lub późniejszym, z silnikiem spełniającym normy ekologiczne co najmniej EURO 6, o pojemności co najmniej 40 pasażerów. Mają być to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MIDI),

•             część 5 – dotyczy lokalnego transportu zbiorowego na liniach autobusowych funkcjonujących w ramach systemu komunikacji miejskiej łączącego obszar Gmin Stare Babice, Izabelin i Kampinos z Warszawą, w liczbie 2 023 252 wzkm. Wykonawca w trakcie realizacji umowy będzie dysponował, co najmniej 9 (w tym 1 rezerwowymi) autobusami o roku produkcji 2015 lub późniejszym, z silnikiem spełniającym normy ekologiczne co najmniej EURO 6, o pojemności co najmniej 40 pasażerów. Mają być to pojazdy z częściowo obniżoną podłogą (niskowejściowe) lub w całości niskopodłogowe (klasa MIDI),

Rozpoczęcie świadczenia usług nastąpi w terminie do 3 tygodni od daty podpisania umowy, jednak nie wcześniej niż od dn. 1 grudnia 2021 r. Zakończenie przedmiotu realizacji umowy nastąpi 30 listopada 2024 r.

15 ofert

Na samym początku warszawski ZTM poinformował, że na te pięć zadań przygotował budżet w wysokości 148.004.564,79 PLN brutto, w tym dla:

  • zadania nr 1: 33 022 638,15 zł brutto
  • zadania nr 2: 45 945 139,63 zł brutto
  • zadania nr 3: 27 271 425,11 zł brutto
  • zadania nr 4: 29 341 578,68 zł brutto
  • zadania nr 5: 12 423 783,22 zł brutto

Teraz czas na przewoźników:

  • W pierwszym zadaniu mamy dwie oferty, w tym jeden żart podpisany jako PKS Pcim Dolny. Takiego dowcipu jeszcze nie wiedzieliśmy w branży... Zawsze musi być ten pierwszy raz. Plus oferta ciekawego konsorcjum: PKS Polonus, Stalko i PKS Grodzisk Mazowiecki. W budżecie ZTM mieści się tylko "oferta" PKS Pcim Dolny. Zobaczcie zaproponowane ceny:
Screenshot 2021 10 06 At 13 52 35 Informacja O Zlozonych Ofertach Informacja O Zlozonych Ofertach Pn 42 Pdf
Screenshot 2021 10 06 At 13 52 35 Informacja O Zlozonych Ofertach Informacja O Zlozonych Ofertach Pn 42 Pdf

  • W drugim zadaniu mamy natomiast inną sytuację: do walki włączyła się firma Transport And Infrastructure Management. Natomiast tym razem oferta Polonusa mieści się w budżecie ZTM. Zobaczcie zaproponowane ceny:
Screenshot 2021 10 06 At 13 53 52 Informacja O Zlozonych Ofertach Informacja O Zlozonych Ofertach Pn 42 Pdf
Screenshot 2021 10 06 At 13 53 52 Informacja O Zlozonych Ofertach Informacja O Zlozonych Ofertach Pn 42 Pdf

  • W trzecim zadaniu zamiast Transport And Infrastructure Management mamy konsorcjum z liderem PKS Tarnobrzeg i partnerem w postaci firmy Markpol z Mielca. Reszta bez zmian. Oferta PKS Tarnobrzeg mieści się w budżecie, a stawkę zamyka PKS Polonus i jego konsorcjum – z najwyższą kwotą. Zobaczcie zaproponowane ceny:  
Screenshot 2021 10 06 At 14 02 15 Informacja O Zlozonych Ofertach Informacja O Zlozonych Ofertach Pn 42 Pdf
Screenshot 2021 10 06 At 14 02 15 Informacja O Zlozonych Ofertach Informacja O Zlozonych Ofertach Pn 42 Pdf

  • W czwartym zadaniu pojawia się konsorcjum z Radzymina: lider ABUS plus Krzysztof Grygiel. Natomiast rozwarstwienie cenowe pozostało bez zmian, aczkolwiek obie oferty mieszczą się w budżecie ZTM. Zobaczcie zaproponowane ceny:
Screenshot 2021 10 06 At 14 23 58 Informacja O Zlozonych Ofertach Informacja O Zlozonych Ofertach Pn 42 Pdf
Screenshot 2021 10 06 At 14 23 58 Informacja O Zlozonych Ofertach Informacja O Zlozonych Ofertach Pn 42 Pdf

  • Piąte zadanie cieszyło się największą popularnością wśród przewoźników. Złożono łącznie pięć ofert, w tym aż cztery zmieściły się w budżecie ZTM:
  1. żarcik z Pcimia Dolnego
  2. Przewóz Osób Dariusz Średnicki z ceną 11 087 420,96 PLN brutto
  3. PKS Grodzisk Maz. z ceną 10 422 985,00 PLN brutto
  4. Mobilis z ceną 14 596 549,23 PLN brutto )jako jedyna oferta tutaj poza budżetem)
  5. PKS Tarnobrzeg z Markpol Mielec z cena 10 007 813,69 PLN brutto.
Screenshot 2021 10 06 At 14 06 54 Informacja O Zlozonych Ofertach Informacja O Zlozonych Ofertach Pn 42 Pdf
Screenshot 2021 10 06 At 14 06 54 Informacja O Zlozonych Ofertach Informacja O Zlozonych Ofertach Pn 42 Pdf 1

Czas oceny

Teraz ZTM Warszawa zbada złożone oferty od wykonawców z uwzględnieniem trzech kryteriów:

•             ceny (60%),

•             roku produkcji autobusów (30%) – najwięcej punktów ZTM przyznaje za autobusy wyprodukowane w 2021 roku,

•             klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej autobusu (10%) – przewoźnik zdobędzie komplet punktów jeśli wszystkie wymagane do przewozów autobusy będą wyposażone w klimatyzację.

Kto wygra? Biorąc pod uwagę, że PKS Pcim Dolny to taki transportowy żart i wszystkie oferty sygnowane tą nazwą zostaną odrzucone przez ZTM, to przewidujemy:

  • w 1. zadaniu ponowienie przetargu
  • w 2. wybór konsorcjum Polonus
  • w 3. wybór konsorcjum PKS Tarnobrzeg
  • w 4. wybór konsorcjum ABUS
  • w 5. albo konsorcjum PKS Tarnobrzeg albo PKS Grodzisk.

I na koniec wpis autorów żartu z Pcimia Dolnego:

Screenshot 2021 10 07 At 14 13 19 20 Pks Pcim Dolny Facebook
Screenshot 2021 10 07 At 14 13 19 20 Pks Pcim Dolny Facebook 1