Warszawa: Elektryki wyjechały na linie
10 elektrycznych Solarisów przyjechało już do stolicy. Autobusy kursują Traktem Królewskim, obsługując linię 222. To pierwsze elektryczne pojazdy w taborze Miejskich Zakładów Autobusowych.
– Sukcesywnie wymieniamy i unowocześniamy tabor Miejskich Zakładów Autobusowych. I sięgamy po coraz bardziej ekologiczne i ekonomiczne rozwiązania, zastępując auta spalinowe pojazdami niskoemisyjnymi. Po naszych ulicach jeżdżą już hybrydy i autobusy gazowe, a teraz na reprezentacyjnym Trakcie Królewskim kursują już autobusy elektryczne ?mówiPrezydent m.st. Warszawy ? Hanna Gronkiewicz-Waltz.
Solarisy Urbino electric wyposażono w klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej i Internet. Mają baterie o pojemności ponad 200 kWh i silniki trakcyjne o mocy 160 kW, a ładowanie odbywa się przy wykorzystaniu metody plug-in z ładowarki o mocy 120 kW (co wystarczy na przejechanie 100 km).
Miasto stawia na ekologiczny transport publiczny, ograniczając emisję szkodliwych substancji i poziom hałasu na ulicach. W 2011 r. do Warszawy trafiły pierwsze ekologiczne hybrydowe autobusy, a w tym roku dołączyły do nich autobusy zasilane gazem LNG, które spełniają najbardziej rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6. W latach 2015-2017 do stolicy przyjedzie kolejnych 130 niskoemisyjnych autobusów, które zostaną zakupione przy wykorzystaniu środków unijnych.
W Warszawie sukcesywnie rośnie również liczba prywatnych aut elektrycznych i hybrydowych. W 2014 r. zarejestrowano 512 aut hybrydowych, a przez kilka miesięcy 2015 r. już 317. Właściciele tych pojazdów, zgodnie z zarządzeniem Prezydenta m.st. Warszawy mogą otrzymać identyfikator TK i jeździć bez ograniczeń Krakowskim Przedmieściem i Nowym Światem.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Elektryczne autobusy stacjonują obecnie na zajezdni Woronicza, ale ich bazą docelową będzie zajezdnia Redutowa. Od 2007 roku spółka MZA kupiła już 927 nowoczesnych, niskopodłogowych autobusów za ponad miliard złotych.