Warszawa: Detronizacja ikarusa
Zakończyła się era dominacji ikarusa w Miejskich Zakładach Autobusowych. Wraz z dostawą ostatniej partii zamówionych autobusów Solaris Urbino, to właśnie ta marka stała się najbardziej reprezentowana w taborze przewoźnika. Autobusów marki solaris ma on w tej chwili 548, natomiast ikarusów 543. Węgierskie wozy serii 280 i 260, których kolejne typy służą mieszkańcom stolicy od 30 lat, już wkrótce staną się rzadkością na ulicach. Pod koniec przyszłego roku na stanie ma być ich już tylko 377 (na ulicach będzie ich jeszcze mniej), a ostatecznie znikną do Mistrzostw Europy EURO 2012. Ostatnie ikarusy dostarczono do Warszawy w 1997 roku, a pierwsze produkty tego niegdysiejszego giganta węgierskiej motoryzacji już w …1960 roku. Starsi Warszawiacy z pewnością pamiętają pojazdy typu 620, które kursowały w ramach MZK do 1969 roku.
Przyszłością Miejskich Zakładów Autobusowych są jednak autobusy najnowszych generacji. W przyszłym roku przewoźnik zamierza kupić około 160 pojazdów wyposażonych zgodnie ze standardami, które sobie narzucamy: w pełni niskopodłogowe, klimatyzowane, monitorowane, z miękkimi siedzeniami i z głosowymi zapowiedziami przystanków.