Warszawa: Autobusy z poślizgiem. Dłużej pojeździmy ikarusami?
Poważnie opóźniają się zakupy nowych autobusów. W zeszłym roku największy stołeczny przewoźnik zamiast 160 pojazdów kupił niemal siedmiokrotnie mniej. Dłużej pojeździmy przez to ikarusami? Miejskie Zakłady Autobusowe zarzekają się, że 2 marca ogłoszą przetarg na 70 nowoczesnych przegubowców wyposażonych m.in. w monitoring, klimatyzację i automaty biletowe. Liczą na to, że pierwsze z nich przyjadą do stolicy w wakacje. Ślubowski zapowiada, że w tym roku spółka chce łącznie zamówić 100 autobusów.
MZA zdecydowały się też wyremontować w tym roku blisko 100 kilkunastoletnich neoplanów i jelczy. Ma to przedłużyć ich żywot o trzy-cztery lata. Nie wiadomo jednak, czy spółce uda się dotrzymać kolejnej niedawnej obietnicy, że pod koniec 2011 roku wycofa z ruchu wszystkie ikarusy. Może się okazać, że przy okazji budowy metra i modernizacji linii tramwajowych w najbliższych latach poczciwe ikarusy przydadzą się znacznie dłużej. Zarząd Transportu Miejskiego, który zleca wożenie warszawiaków, chce także wzmacniać rolę ajentów. Obsługują oni ok. 30 proc. przewozów autobusowych. W najbliższych tygodniach ma być ogłoszony przetarg na wożenie pasażerów 50 przegubowcami, które miałyby się pojawić jesienią. Szczegóły.