Warsaw Bus Expo:O blokadach alkoholowych i gaszeniu elektryków [FILM]
W Nadarzynie firma Systemy Autobusowe pokazała przekrójswojej oferty. O dwóch homologacjach stosowanych w blokadach alkoholowych oraz otym, jak powinno gasić się autobusy elektryczne rozmawialiśmy z RafałemMisztalskim z firmy Systemy Autobusowe.
Najnowszy system gaszenia pożarów oferowany przez firmęSystemy Autobusowe to FeuTechnik-FiwaGuard ILP 4D – Double Power MAX. Todedykowany układ do gaszenia pożarów w autobusach o napędzie elektrycznym.System zapobiega pożarowi już we wczesnej jego fazie, poprzez natychmiastowyczas reakcji. Tłumi płomienie strumieniem proszku gaśniczego, przerywającreakcje spalania. Wypiera tlen z otoczenia wtłaczając obojętny azot. Własnościproszku gaśniczego sprawiają, że jest najbardziej pożądanym medium gaśniczym wautobusach o napędzie elektrycznym. Dwuetapowa aktywacja uniemożliwiaprzeoczenia pożaru przez kierującego pojazdem.
Zdaniem Rafała Misztalskiego cały czas część producentówautobusów elektrycznych popełnia błąd wyposażając swoje pojazdy w systemywodne. Jego zdaniem jest to niedopuszczalnie i takie elementy elektrycznego napędu,jak silnik trakcyjny, agregat pieca, zbiornik paliwa agregatu, pompa wodna i sprężarkapowietrza powinno być absolutnie chronione przez działaniem wody.
Podobna historia – zdaniem warszawskiej firmy – ma miejsce w przypadku autobusów gazowych, gdzie w przypadku pożaru, kontakt z wodą powoduje zjawisko regazyfikacji i w efekcie dalsze podsycenie pożaru, a nie jego ugaszenie.
Dowodem corazwiększych kompetencji firmy Systemów Autobusowych w zakresie „elektrycznej prewencji”w pojazdach, jest zaproszenie spółki do współpracy z marką MAN. Na efekty tejkooperacji musimy jeszcze chwilę zaczekać, ale zapowiada się obiecująco.
Czas na blokady
Kolejny aktualnym tematem są blokady alkoholowe, które sącoraz popularniejsze na autobusowym rynku. W tym zakresie Systemy Autobusowe oferująnajnowsze urządzenie Autowatch 720 TAB. Uniemożliwia ono rozruch pojazdu jeślipo przeprowadzonej próbie stężenie alkoholu w wydychanym powietrzu (BRAC) jestpowyżej ustanowionej prawem granicy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Urządzenie może również zażądać powtarzania próbek, gdypojazd jest w ruchu do badania spożycia alkoholu w czasie jazdy. W takimprzypadku jeżeli kierowca nie przejdzie testu, wynik może być przekazywany zapośrednictwem sieci GSM do centrum sterowania, a pojazd zostanie unieruchomionyzaraz po wyłączeniu zapłonu. Wszystkie zdarzenia, pozytywne lub negatywne, sąprzechowywane w pamięci urządzenia.
Na koniec warto podkreślić, że w przypadku blokad alkoholowychmamy dwa rodzaje homologacji: numer 1 do zastosowań profesjonalnych (w tym właśniedla kierowców komunikacji miejskiej) i numer 2 – do prywatnego użytku. Zdaniemfirmy Systemy Autobusowe warto zwrócić na to uwagę przy kompletacji wyposażeniaautobusu. O szczegółach mówi Rafał Misztalski, prezes Systemów Autobusowych:
{https://vimeo.com/328382609}
„