Warsaw Bus Expo: Premiera autobusu SOR NS18
Kolejna polska premiera, jaka będzie miała w Nadarzynie to pokaz przegubowegoautobusu SOR NS18, który zadebiutował w zeszłym roku w Pradze.
Polskie przedstawicielstwo czeskiego producenta pokaże naWarsaw Bus Expo dwa pojazdy:
-
przegubowyautobus z silnikiem diesla Euro 6 – NS 18;
-
i elektrycznymidibus EBN 8,5, który został już zadebiutował w naszym kraju.
Rozstrzał napędów i rozstrzał gabarytów – tak w skrócie można opisać nadarzyńską prezentację SOR, która przede wszystkim ma pokazać, jak szeroka jest obecnie miejska oferta Czechów.
MEGA premiera
Autobus NS18 to konstrukcja całkowicie niskopodłogowa o długość18,75 m, szerokość 2,55 m i niespełna 3 m wysokości. Pojazd zaprojektowano zrównomiernie rozmieszczonymi wejściami w układzie 2-2-2-2. Drzwi o jednakowejszerokości mają prześwit 1200 mm. Ich wariant może być zmienny w zależności odwymagań klienta.
To ile osób autobus przewiezie zależy od konfiguracji.Prototyp, który SOR zaprezentował w Pradze umożliwia przewóz 47 pasażerów nafotelach typu Ster 8MA Ultra Light. 16 siedzeń jest dostępnych z niskiejpodłogi, a więc bardzo przyzwoicie. Na stojąco może podróżować ok. 100-110osób.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Układ jezdny oparto na rozwiązaniach firmy ZF. Z przoduzastosowano zawieszenie niezależne oparte na osi typu RL82EC. Środkowa towleczona typu AV133. Most napędowy to przekładnia portalowa typu AV133 zprzełożeniem 6,19. W wieży zabudowano silnik stojący FPT Cursor 9 o mocy 243kW. To jednostka o pojemności 8,71 l, która osiąga 1400 Nm maksymalnego momentuobrotowego. SOR zblokował ją z automatyczną sześciobiegową skrzynią biegów ZFEcolife.
Stylistycznie nowa rodzina SOR-ów bardzo nam się podoba. Demonstracyjny przegub prezentuje się bardzo przyzwoicie. Dobra kolorystyka nadwoziaoraz wnętrza dodatkowo potęguje to odczucie. Zresztą zobaczcie sami. Na WarsawBus Expo!
„