Warsaw Bus Expo: Miejska premiera Mercusa z MAN

infobus
04.03.2019 07:00

W Nadarzynie zadebiutuje MAN-Mercus TGE City, czylinajmniejszy ze wszystkich miejskich lwów. To ważny moment dla polskiego rynku idla Mercusa, który tym samym wchodzi w segmentmiejskich autobusów klasy MINI.

I to wchodzi z impetem. Nowa konstrukcja ma umożliwić przewóz aż 40osób. Zakładamy, że będzie ona częściowo niskopodłogowa. Jeżeli udało się to zrealizować w przedniej części – to może być z tego prawdziwy hit.

Jak powiedział nam Marek Okuń, dyrektor techniczny Mercusa:-„Ciągłe doskonalenie procesów organizacyjnych i zaangażowanie pracowników owysokich kwalifikacjach zaowocowało opracowaniem nowej konstrukcji MERCUS TGECITY BUS na bazie podwozia MAN. Tym samym Mercus, jako pierwszy na świecieoferuje 40-osobowy autobus miejski na bazie MAN TGE.”

Reszta szczegółów już 13 marca na Warsaw Bus Expo. Na targowym stoisku Mercusa miejskiemu lwubędą towarzyszyły MINI zabudowy międzymiastowe i turystyczne i to zarówno na MAN,jak i na Mercedes-Benz Sprinter. Z kolei MAN zapowiedział, że na swoimstanowisku pokaże – obok Nowego MAN Lion`s City i Neoplan Skyliner w barwach FlixBus – także wersję MAN TGE Intercity.

Mercus z MAN

Najnowsza premiera to efekt dynamicznej współpracy Mercusa zMAN. W zeszłym roku polska firma nadwoziowa podpisała umowę na zakup aż 100 pojazdówMAN TGE 5.180 w wersji minibus. Zamówione pojazdy to samochody w najdłuższejwersji L5, z kołami bliźniaczymi oraz z silnikiem Diesel BiTurbo 2.0 o mocy 130kW (177 KM), optymalne do przewozu pasażerskiego.

Zamówione przez Mercus-Bus samochody MAN TGE będą wyposażonemiędzy innymi w automatyczne 8-biegowe przekładnie hydrokinetyczne, reflektoryi oświetlenie wewnętrzne LED, tachograf, asystenta pasa ruchu, centralny zamek,elektrycznie sterowane szyby, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka,fabryczny zestaw MAN media, regulację kolumny kierownicy w dwóch płaszczyznach,fotele comfort z podłokietnikiem i pełną regulacją, asystenta hamowaniaawaryjnego, asystenta bocznego wiatru, system start & stop, tylne drzwi zkątem otwarcia 270 stopni, lakiery metaliczny. Pozostałe wyposażenie pozostajepo stronie firmy zabudowującej. Realizacja i odbiór zamówionych pojazdów rozpoczęłasię od stycznia 2019 roku i potrwa kilka miesięcy. Teraz już wiemy, że część z nich będziewystępował w wersji miejskiej.

Z Wrześni

Przypomnijmy, że producentem TGE jest Volkswagen Poznań,czyli największy producent samochodów w Polsce. Ubiegły rok był rekordowy whistorii spółki.

Z taśm produkcyjnych zjechało w sumie 266.819 samochodów, wtym:

  • 66.889 egzemplarzy Volkswagena Craftera

  • 9015 sztuk samochodu marki MANTGE.

Obie te bliźniacze wersje produkowane są w fabryce we Wrześni.