Warsaw Bus Expo: MAN [FILM]
Jednym z najważniejszych wydarzeń marcowych targów podWarszawą była premiera autokaru MAN Intercity. M.in. o tej konstrukcjirozmawialiśmy z Krzysztofem Gawroński, dyrektorem sprzedaży autobusów MAN Truck& Bus Polska.
MAN Lion?s Intercity miał swoją pierwszą oficjalnąprezentację jesienią 2015 r. podczas Międzynarodowych Targach Busworld wKortrijk. Pojazd zdaniem niemieckiego koncernu ma wytyczać nowe standardy wzakresie kosztów eksploatacji. Autokar został dostosowany zarówno do obsługidalekich tras, jak i do transportu pasażerów do węzłów komunikacyjnych, a takżejako autobus szkolny. O szerokim zakresie zastosowania debiutanta rozmawialiśmyz Krzysztofem Gawroński, dyrektorem sprzedaży autobusów MAN Truck & BusPolska:
{https://www.youtube.com/watch?v=eO8Y3iYI8Qw}
MAN Intercity wyposażony został w silnik MAN D08 o mocy 290KM. W zależności od wybranego układu może dysponować 55 lub (Intercity C)maksymalnie 59 miejsc siedzących. Przewidziano dwa miejsca na wózki inwalidzkieoraz podnośnik takich wózków. Dzięki zastosowaniu elastycznego systemumodułowego można zaprojektować pojazd, uwzględniając specyfikę jegoprzeznaczenia, np. montując maksymalną liczbę siedzeń lub stosując zdejmowanypodest, tak by zapewnić miejsce dla maksymalnie dwóch wózków inwalidzkich lubpasażerów podróżujących na stojąco.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Według producenta, stabilna konstrukcja MAN Intercitywytrzymuje duże obciążenia, a optymalną ochronę przed korozją zapewnia metodakatodowego lakierowania zanurzeniowego (KTL).
W Lion?s Intercity zastosowano rozwiązania pozwalające naograniczenie zużycia paliwa. Dzięki systemowi automatycznego wyłączania silnikaIdle Shutdown można podczas dłuższych postojów uniknąć emisji spalin, CO2 ihałasu. Dwustopniowa sprężarka powietrza nie tłoczy stale powietrza w trybiepełnego obciążenia. Przełącza się automatycznie na pracę w trybie jałowym, gdytylko jest taka możliwość. Dzięki dopracowanemu pod względem aerodynamicznymkształtowi pojazdu wyposażonemu w sklepioną, lekko nachyloną panoramiczną szybęprzednią, pęd wiatru napotyka na mniejszy opór. Strumień powietrza optymalnieopływa krawędź obrysową tyłu pojazdu. Wartość współczynnika cw wynosi 0,4, co wpływana poziom zużycia paliwa przy wyższych prędkościach.
„