Warsaw Bus Expo: Debiut Otokara w Polsce

infobus
22.03.2016 14:51

Odtego roku turecki Otokar ma nowego dealera w Polsce. Jest nim warszawska spółkaBus Trans Technik. Kierują ją Tomasz Talarek, którego mamy nadzieję nie musimyszerzej przedstawiać naszym czytelnikom.

Milionyna innowacje

Jakpowiedział nam w trakcie targów Warsaw Bus Expo spółka ma celowniku już kilkaprzetargów na autobusy miejskie. Co ma być atutem Otokara? Tomasz Talarek wskazałnam kilka elementów. To przede wszystkim cena, elastyczność, wysoka jakość,kooperacja z renomowanymi producentami podzespołów oraz innowacyjność. Przy tymostatnim elemencie warto się na dłużej zatrzymać.

Otokarjest spółką, która od kilku lat co roku przeznacza od 15 do 20 mln USD nabadania. Są to kwoty niewyobrażalna dla niektórych producentów, jeśli mielibyje uwzględniać w swoich corocznych planach. Jak wskazuje Tomasz Talarekinwestowanie w innowacyjne rozwiązania w takim zakresie co roku daje Otokarowimożliwość bieżącego wychwytywania nowości i dostosowywania ich do własnychcelów.

Mato się przekładać na możliwość zaoferowania klientowi produktu nowoczesnego,którego użytkowanie ma nie sprawiać mu najmniejszych problemów. Dodatkowo matakże pozwolić odczuć ulgę jego kieszeni przy wydatkach na bieżącą eksploatację.

Polskapoznaje Kenta C 10.8m

Nanadarzyńskich targach miała miejsce także polska premiera nowej propozycjitureckiego producenta w kategorii pojazdów midi. To wspomniany na wstępie KentC 10.8m.

Zanapęd tego konkretnego egzemplarza posłużył znany powszechnie komplet. Tosilnik Cummins ISB6.7E6 280B oraz automatyczna skrzynia biegów Voith Diwa 6. Układjezdny oparto na osiach firmy ZF- niezależnej oraz portalowym moście napędowym.

Prezentowanana targach wersja umożliwia podróż nawet 95 pasażerom, jeśli na pokładzieautobusu nie jest akurat przewożony wózek dziecięcy lub inwalidzki. W autobusiezamontowany 25 foteli typu Kiel Ideo. Wejście na podkład jest możliwe dziękitrzem wejściom w układzie 2-2-2.

Jak powiedział nam TomaszTalarek to tylko przykładowa konfiguracja autobusu. Na życzenie klienta możnazastosowań wiele innych mniej lub bardziej unikatowych rozwiązań. Niewykluczone, że wkrótce pierwsza demonstracja.