Warsaw Bus Expo 2019: Targi bez Scanii to jak ryba bez wody
Scania to kolejny gracz, którego nie mogło zabraknąć na Warsaw Bus Expo. Producent coraz mocniej akcentuje swoje możliwości w zakresie napędów gazowych. Nic więc dziwnego, że dwa z trzech autobusów na stoisku Scanii są na CNG.
Miejskim akcentem u producenta jest jeden gazowy Citywide 12LF, który od ubiegłorocznej jesieni jest użytkowany w Warszawie przez firmę Michalczewski. Z resztą dostawa 29 takich autobusów dla radomskiej firmy była największą miejską realizacją Scanii w Polsce w ubiegłym roku. Citywide 12LF CNG dla stolicy to siłą rzeczy autobus „szyty na miarę”. Prócz standardowych rozwiązań w postaci m.in. kompletu poprzecznie zabudowanego silnikam OC09 101 i automatu ZF EcoLife 6AP1400B nowością w miejskim autobusie Scanii dla polskiego przewoźnika jest „duża” kabina. Więcej na temat tych autobusów można poczytać tutaj.
Podmiejski gazowiec? Czemu nie!
Kolejną gazową konstrukcją, którą pokazuje Scania w Nadarzy nie jest Interlink MD CNG. W wersji z napędem gazowym pojazd jest dostępny z silnikami o mocach 280 lub 320 KM z odpowiednio 1350 lub 1500 Nm momentu obrotowego. Wersja MD może pełnić funkcję wyjątkowego uniwersalnego autobus – od regularnych połączeń lokalnych po okazjonalne przejazdy międzymiastowe.
Można także podnieść jego poziom dokładając toaletę i turystyczne fotele. Bezpieczeństwo i komfort kierowcy zapewniają takie funkcje, jak wielofunkcyjna kierownica, tempomat adaptacyjny ACC, układ monitorowania ciśnienia w oponach TPM, asystent pasa ruchu LDW i reflektory ksenonowe.
Podstawowe wymiary pojazdu, który zadebiutował w Polsce w ubiegłym roku są następujące: długość 12,92 m, szerokość 2,55 m i wysokość 3,4 m. Jego pojemność pasażerska to 53+1 przy układzie drzwi 1-1-0 lub 1-2-0. W prezentowanym w Nadzarzynie egzemplarzy układ napędowy tworzy silnik Scania OC9 o mocy 320 KM Euro 6, który współpracuje z zautomatyzowaną skrzynią biegów Scania GRS875R Opticruise.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Touringa nikomu przedstawiać nie trzeba
Scania Touring to marka, która bardzo szybko zapracowała na swoją renomę. Znaki rozpoznawcze tych autokarów to nie tylko mocne i wydajne silniki Euro 6, ale także kilka praktycznych rozwiązań, które dostrzeże każdy. To m.in. fotele z funkcją bocznego przesuwu, większa pojemność bagażnika czy uchwyty pod skibox. Pojazdy są także fabrycznie przygotowanie pod montaż haka holowniczego. Dzięki tym wszystkim walorom Touring znazlał już swoje grono wiernych użytkowników Polsce.
Co do targowego egzemplarza jest on wyposażony w 13-litrową, 6-cylindrową jednostkę napędową Scania DC13 o mocy 410 KM. To obecnie jedyny silnik Euro 6 oferowany przez szwedzki koncern wykorzystujący tylko układ SCR. Oznacza to, że jednostki Scania drugiej generacji są o 2-3% oszczędniejsze niż poprzednie silniki. Silniki korzystające wyłącznie z układu SCR są też prostsze w budowie.
„