Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warsaw Bus 2017: od gimbusów po elektrobusy. Autosan

infobus
27.03.2017 09:00

Sanocki producent pokazał na targach w Nadarzynie swoją standardową ofertę, czyli dwa autobusy klasy MIDI ? miejski model Sancity 10 LF oraz szkolny Eurolider 9. Równolegle firma rozwija nisko- i bezemisyjne pojazdy.

17 marca br. w Sanoku Autosan zakończyły testy autobusu Sancity12LF CNG z silnikiem Cummins. Przewoźnik ? Zakład Miejskiej KomunikacjiSamochodowej ? przygotowuje się do zakupu 11 niskoemisyjnych autobusówkomunikacji miejskiej. Podobno ocena z eksploatacji pojazdu jest całkiem niezła,jednak ciężko sobie wyobrazić wybór pojazdów CNG przez SPGK, w sytuacji kiedy wSanoku nie ma zewnętrznej stacji tankowania gazu. Testowy pojazd był tankowanynocą na terenie fabryki Autosan.

Równolegle firma z Sanoka pracuje nad autobusemelektrycznym. Ma to być pojazd klasy MAXI na bazie sprawdzonej, niskopodłogowejSancity 12LF. Pierwsze testy mają odbyćsię w II półroczu 2017 r. Za elektrycznyprojekt odpowiada konstruktor Wojciech Wolański.

Nie wiadomo, czy elektryczny autosan będzie miał jedensilnik elektryczny czy też dwa umieszczone w piastach kół. O tym decydujeklient, podobnie jak o wyborze akumulatora i sposobu jego ładowania. Te kwestiezostaną rozstrzygnięte w najbliższych tygodniach.

Warto dodać, że aktualnie stan biura konstrukcyjnegoAutosanu to 37 osób, a łączne zatrudnienie wynosi aktualnie 360 osób.