Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Wałbrzych stawia na gazowce

infobus
16.11.2006 12:55
Model Citelis 12 CNG został wyposażony w silnik Iveco Cursor 8 CNG o pojemności 7,79 dm3 i mocy 200 kW. Technologia stechiometryczna optymalizująca mieszankę gazową w komorze spalania pomaga pojazdowi uzyskać poziom emisji szkodliwych substancji poniżej normy EEV i to bez dodatkowego zużycia paliwa. –„Poczyniliśmy pierwsze kroki w „gazyfikacji”naszych pojazdów. Tak więc wyznacznikiem zadań na najbliższą przyszłość będzie właśnie dążenie do przejścia na tego typu zasilanie w jak największej ilości pojazdów. Docelowo chcielibyśmy, aby tabor MPK Wałbrzych był przynajmniej w 50% taborem zasilanym CNG”–mówi Ireneusz Zarzecki, prezesem MPK Wałbrzych. Dodajmy, że zakupione autobusy wyposażone są w system monitoringu. Wewnątrz pojazdu zabudowane są trzy kamery, z których obraz jest rejestrowany na dysku twardym i dodatkowo emitowany na monitorze usytuowanym w kabinie kierowcy. Dodatkowo autobus wyposażony jest w multimedialny system audio-wizualny składający się z odtwarzacza DVD, dwóch – 19 calowych – monitorów LCD oraz sprzężony z nimi system nagłośnienia audio. System ten przeznaczony jest do emisji informacji, komunikatów oraz filmów reklamowych.
obraz_058_760obraz_071_760obraz_078_760
O szczegółach nowej ekologicznej strategii MPK Wałbrzych rozmawiamy z Ireneuszem Zarzeckim, prezesem MPK Wałbrzych. Oto zapis tego wywiadu:
Czym podyktowany był zakup nowych autobusów?
Złożyło się na to kilka istotnych czynników. Pierwszy, to chęć rozwoju i podnoszenia standardów, które w czytelny sposób obserwować można w krajach bardziej rozwiniętych od naszego. Inaczej mówiąc, jest to próba „doganiania Europy”w standardach komunikacyjnych. Drugim czynnikiem jest bezdyskusyjnie ekologia. Od dłuższego czasu zauważyć można spory nacisk władz Wałbrzycha na jej poprawę. Na przestrzeni ostatnich lat znacząco zmniejszono zanieczyszczenie środowiska, co pozwoliło wdrożyć program „Wałbrzych –Zielone Miasto”. Jest to sprawa niebagatelna i jako Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne chcielibyśmy mieć swój znaczący wkład w realizację, tak istotnego dla nas wszystkich przedsięwzięcia. Sprawą jednak najistotniejszą, która ściśle wiąże się z uwzględnionym wyżej podnoszeniem standardów, jest troska o kluczowy dla nas czynnik, czyli troska o samego pasażera. Obecnie o jego zadowoleniu nie decyduje już tylko fakt przewiezienia go z punktu A do punktu B. Dziś należy to zrobić z odpowiednią jakością i na odpowiednim poziomie bezpieczeństwa. Punktualnie, komfortowo, bezpiecznie. Te wymagania spełnić można sprawnym i nowoczesnym taborem. Mamy nadzieję, że zostanie to docenione przez pasażerów, a komfort i bezpieczeństwo stanowić będą podstawowy oręż w pojedynku – z tak liczną w Wałbrzychu – konkurencją komunikacyjną.
obraz_087_760obraz_088_760obraz_094_760
Czym specyficznym charakteryzują się nowe autobusy na tle swoich starszych kolegów funkcjonujących już w MPK Wałbrzych?
Innowacyjność nowych nabytków –oprócz zasilania na CNG i niskiej podłogi na całej długości pojazdu –polega na zastosowaniu systemów monitoringu (w każdym pojeździe 3 kamery, monitor w kabinie kierowcy plus funkcjonujący przez cały czas –nie uruchamiany w sytuacji ekstremalnej –system rejestracji video). Do tego dodaliśmy systemy audio-wizualne składające się z odtwarzaczy DVD (w kabinie kierowcy), dwóch 19 calowych monitorów LCD oraz sprzężonych z nimi systemów nagłośnienia audio (w części pasażerskiej każdego wozu) przeznaczonych do emisji informacji, komunikatów oraz filmów reklamowych.
Bardzo dziękujemy za rozmowę.
obraz_096_760obraz_105_760obraz_111_760