W jakie autobusy celuje Sandomierz? Sprawdzamy SIWZ
Gmina Sandomierz ogłosiła przetarg na dostawę 6 sztuk fabrycznie nowych autobusów spalinowych wraz z dodatkowym wyposażeniem, usługami serwisu gwarancyjnego oraz pogwarancyjnego oraz usługą szkolenia z obsługi i naprawy pojazdu w ramach projektu „Transport miejski przyjazny środowisku – zakup niskoemisyjnego taboru autobusowego”.
Nowe autobusy mają być dostarczone w ciągu 6 miesięcy od dnia podpisania umowy.
Formalności
Do potencjalnych oferentów należy wykazanie wykonanych dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, tj. co najmniej jednego zamówienia polegającego na dostawie fabrycznie nowych autobusów komunikacji miejskiej, niskopodłogowych, jednoczłonowych wyposażonych w silnik Diesla EURO 6, o wartości minimum 5 000 000,00 PLN brutto.
Ponadto, wymagane jest posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej na kwotę minimum 6 000 000,00 PLN brutto, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert. W przedmiotowym postępowaniu oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 25 000,00 PLN.
Na co stawia Sandomierz?
Zamawiający wybierze najlepszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), mocy silnika (20%), liczby miejsc siedzących (15%), szyby dzielonej w osi pojazdu (5%).
Oprócz ceny mamy więc trzy kryteria techniczne, w których premiowane są następujące rozwiązania:
- moc silnika od 181 kW do 190 kW – 20 pkt,
- liczba miejsc siedzących – 24 i powyżej, w tym co najmniej 2 dostępne z poziomu niskiej
podłogi – 15 pkt, - szyba dzielona w osi pojazdu – 5 pkt.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Specyfikacja techniczna
Autobusy dla Sandomierza mają mieć długość od 8,40 m – 9,00 m i wysokość do 3,1 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami z niską podłogą (bez stopni poprzecznych wzdłuż ciągu komunikacyjnego wewnątrz autobusu) od przodu autobusu aż za drugie drzwi. Pierwsze i drugie drzwi muszą być bezstopniowe. Wysokość wejść od poziomu jezdni nie może być wyższa niż 320 mm. Autobusy będą napędzane silnikiem spalinowym o pojemności skokowej od 4,5 dm3 do 7 dm3 i mocy netto od 150 kW do 190 kW.
W przedziale pasażerskim znajdą się siedzenia pasażerskie wykonane z tworzywa sztucznego lub stalowe, wyklejone wykładziną tapicerowaną, „twarde” z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu.
Z kolei kabina kierowcy ma być wydzielona, typu półzamkniętego lub zamkniętego z okienkiem do sprzedaży biletów, wyposażona w stolik do przyjmowania monet, oraz w otwory w szybie kabiny kierowcy w celu lepszej komunikacji z pasażerami. Zarówno w kabinie kierowcy, jak i w przestrzeni pasażerskiej znajdą się gniazda USB do ładowania telefonu. Tablice kierunkowe zewnętrzne wykonane będą w oparciu o diody wysokiej jaskrawości, w kolorze białym. Z kolei tablica wewnętrzna diodowa LED o kolorze świecenia czerwonym, ma umożliwiać wyświetlanie informacji takich jak: nazwa kierunku, trasa przejazdu, reklamy oraz komunikaty specjalne, imieniny, napis „STOP” w przypadku naciśnięcia przez pasażera przycisku „na żądanie” przez około 5 sekund, informacja o kontroli biletów.
Nasze typy
Lektura SIWZ wskazuje, że najbliżej do zwycięstwa ma Autosan i nie byłoby to zaskoczenie. Czy jest producent, który może zagrozić autobusom z logo bociana? Przekonamy się w dniu 28 stycznia, kiedy zaplanowano otwarcie ofert.