W Gdyni będą zakupy. 30% pojazdów do wymiany
Duża wymiana taboru gdyńskich spółek przewozowych. Takwynika z deklaracji władz Gdyni oraz tamtejszego Zarządu Komunikacji Miejskiej. Jeśli miasto pozyskadofinansowanie z POIŚ, na ulice wyjadą dziesiątki nowych autobusów itrolejbusów.
Te drugie miałyby umożliwić uruchomienie nowych połączeń.Mowa o kursach do gdyńskiego Demptowa, a nawet gdańskiego Jelitkowa. I to conajciekawsze bez konieczności budowy trakcji trolejbusowej. Możliwa będzietakże elektryfikacja jednej lub kilku linii autobusowych.
– „Chcemyrozwinąć komunikację trolejbusową, aby mogły dojechać tam, gdzie trolejbusyobecnie nie kursują. Przede wszystkim zależy nam na Demptowie. Chcemy też, abytrolejbusy pojawiły się na linii 181 w relacji Gdynia-Sopot” -tłumaczy dyrektor ZKM Olgierd Wyszomirski dziennikarzom Radia Gdańsk.
Gdynia będzie walczyć o dofinansowanie zakupu aż 55 nowychautobusów zasilanych olejem napędowym i 30 trolejbusów, które dodatkowo będąwyposażone w bardzo pojemne baterie. Jednak to nie koniec plan zakłada teżzakup 21 kompletów akumulatorów do trolejbusów. Dzięki takiej modernizacjistarsze „szelkowce” będą mogły pokonywać jeszcze dłuższe dystanse bezkonieczności korzystania z sieci trakcyjnej. To oznacza, że pilotażowy projektmodernizacji Solarisów Trollino 12M spełnił oczekiwania PKT.
– „Możnapowiedzieć, że dzięki realizacji tego projektu około 30 proc. taboru, któryobsługuje Gdynię i okoliczne gminy zostanie wymienione” – tłumaczyłwiceprezydent Gdyni Michał Guć na antenie gdańskiej rozgłośni.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wstępnie szacowany koszt zakupu pojazdów to około 143,5 mlnzł. Dofinansowanie z POIŚ, o które będzie ubiegać się miasto, może wynieśćokoło 87,5 mln zł, czyli do 65% wydatków kwalifikowanych.
Złożenie wniosku o pozyskanie grantu unijnego zaplanowano nagrudzień 2016 roku. Do tego jeśli założyć, że umowy z wybranymi dostawcamipojazdów zostaną podpisane w czwartym kwartale 2017 roku to jest szansa, żejeszcze w 2018 roku mieszkańcy Gdyni poczują wyraźne odmłodzenie floty.
„