Witamy na stronie Transinfo.plNie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka.Oto co możesz zrobić:
Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się
Adblock Plus
Adblock
uBlock Origin
Inne
1. Kliknij ikonę Adblocka Plus w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania Ikona zasilania, by przesunął się w lewą stronę.
3. Kliknij przycisk Odśwież.
1. Kliknij ikonę AdBlocka Ikona AdBlocka w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Wybierz Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie.
3. W oknie dialogowym „Nie włączaj AdBlocka na…” wybierz Wyklucz. Ikona AdBlocka zmieni się w symbol kciuka w górę.
1. Kliknij ikonę uBlock Origin w obszarze rozszerzeń przeglądarki w prawym górnym rogu ekranu. Ikona może być częściowo zakryta przez niewielką liczbę.
2. Kliknij przycisk zasilania. Stanie się on szary, co oznacza, że reklamy na tej stronie nie są już blokowane.
1. Kliknij ikonę rozszerzenia do blokowania reklam zainstalowanego w przeglądarce.
Zwykle znajduje się ona w prawym górnym rogu ekranu. Możesz mieć zainstalowanych kilka blokad reklam.
2. Postępuj zgodnie z instrukcjami wyłączania blokad reklam wyświetlanymi na otwartej stronie.
Mogą one dotyczyć wybrania konkretnej opcji w menu lub kliknięcia określonego przycisku.
3. Odśwież stronę, postępując zgodnie z wyświetlanymi komunikatami lub klikając w przeglądarce przycisk odświeżania bądź ponownego załadowania strony.
Vovlo – autobusy dla Brazylii i zwiększenie poziomu dostaw
infobus
08.05.2006 21:23
Vovlo – autobusy dla Brazylii i zwiększenie poziomu dostaw
Zamówienie na 64 autobusy dla Systemu Szybkiej Komunikacji Autobusowej w Brazylii
Firma Volvo Buses otrzymała zamówienie na 64 autobusy przeznaczone do Systemu Szybkiej Komunikacji Autobusowej w Kurytybie, w Brazylii. Czterdzieści z nich to dwuprzegubowe autobusy Volvo o długości 25 metrów mieszczące 270 osób.
System Szybkiej Komunikacji Autobusowej
Coraz więcej miast na całym świecie decyduje się na rozwiązanie problemów transportowych przy pomocy inteligentnego systemu komunikacji publicznej opartego na transporcie autobusowym. System ten nosi nazwę Szybkiej Komunikacji Autobusowej (Bus Rapid Transit –BRT). Nowoczesny system BRT jest w stanie przewieźć tyle samo osób co system transportu kolejowego, zaś koszty inwestycji stanowią zaledwie 5 do 10 % nakładów na system komunikacji tramwajowej lub metro. Ponadto czas pomiędzy podjęciem decyzji a uruchomieniem linii jest o wiele krótszy w przypadku systemu komunikacji autobusowej. Miasto Kurytyba w Brazylii jako pierwsze na świecie wprowadziło system BRT pod koniec lat siedemdziesiątych. Od tego czasu system ten został rozbudowany i obecnie obejmuje pięć korytarzy z wydzielonymi pasami dla autobusów. Kluczem powodzenia tego systemu jest wykorzystanie autobusów o dużej pojemności –przegubowych mogących pomieścić 160 pasażerów lub dwuprzegubowych o pojemności do 270 osób. „Jedną z najważniejszych wartości Volvo Buses jest troska o środowisko,”mówi Per Gabell, szef Volvo Buses w Ameryce Południowej. „Zastosowanie autobusów o większej pojemności przewozowej oznacza mniejsza liczbę pojazdów na drogach, a tym samym niższy poziom emisji spalin oraz zużycia paliwa.”
Volvo w Kurtybie
Firma Volvo Buses dostarczyła wszystkie autobusy o dużej pojemności na potrzeby systemu w Kurytybie. Pierwsza partia 33 dwuprzegubowych autobusów została wprowadzona do ruchu w Kurytybie w 1992 roku. Obecnie w mieście kursują 163 dwuprzegubowe autobusy Volvo. Pierwsze dwuprzegubowe autobusy zostały wymienione po 11 latach użytkowania, a obecnie przyszedł czas na wymianę następnej partii 11-letnich pojazdów na nowe. Firma Volvo Buses otrzymała zamówienie na 40 dwuprzegubowych autobusów Volvo B12M. Pojazdy zostały zbudowane na platformie TX i wyposażone w leżący silnik Euro 3 o pojemności 12 litrów i mocy 340 KM. Firma otrzymała też zamówienie na 24 autobusy przegubowe Volvo B12M, o długości 18,5 metra, wyposażone w taki sam silnik. Podwozie do autobusów zostanie wyprodukowane w fabryce Volvo Buses w Kurytybie. Nadwozia powstaną w Induscar/Caio w Botucatu, w Brazylii. Zostaną wyprodukowane w maju i w czerwcu, zaś wprowadzenie do ruchu nowych autobusów zaplanowane jest na koniec lipca.
Vovlo Buses – zwiekszony poziom dostaw i lepsza rentowność
W pierwszym kwartale tego roku firma Volvo Buses odnotowała zwiększony poziom dostaw i wyższą rentowność. Sprzedaż netto była o 31% wyższa, zaś zysk z działalności operacyjnej wyniósł 131 mln koron szwedzkich.
Rynek autobusowy nadal rozwija się pozytywnie na całym świecie. Na początku 2006 roku europejski rynek autobusów odnotował dalszy wzrost. Popyt na autobusy turystyczne w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie również wzrósł w pierwszym kwartale, a niektórzy operatorzy decydują się na dokonanie zakupów właśnie w tej chwili, zanim w 2007 roku wejdą w życie nowe przepisy o ochronie środowiska. Rynek autobusów turystycznych w Meksyku odnotował niewielki wzrost w pierwszym kwartale tego roku w porównaniu z rokiem ubiegłym. Trend na rynku południowoamerykańskim jest korzystny, choć w Brazylii panuje niepewność ze względu na sytuację walutową. W Chinach rośnie liczba rejestracji, zwłaszcza w sektorze mniejszych autobusów miejskich, zaś w Indiach utrzymuje się ona dokładnie na tym samym poziomie co w zeszłym roku. W skali ogólnej rentowność operatorów autobusowych spadła z powodu wysokich cen paliwa.
Duża liczba zamówień i zwiekszony poziom dostaw
W pierwszym kwartale tego roku złożono zamówienia na 2.943 autobusy, podczas gdy w tym samym okresie 2005 roku zamówiono 3.883 pojazdy. Różnica w większości (1.243 sztuki) wynika z tego, iż rekordowe zamówienie na 1.779 autobusów dla Santiago zostało ujęte w zamówieniach pierwszego kwartału 2005 r. Pomijając zamówienie dla Santiago, wielkość zamówień była o 11% wyższa od poziomu z pierwszego kwartału 2005 roku. Liczba zamówień wzrosła w Europie, USA i Kanadzie, Meksyku oraz w Chinach. W sumie w pierwszym kwartale złożono zamówienia na 5.375 autobusów, podczas gdy w roku ubiegłym wielkość ta wyniosła 5.862 sztuki. W pierwszym kwartale zrealizowano dostawy 2.690 autobusów (1.978), tj. o 36% więcej niż w tym samym okresie 2005 roku. Na większości rynków, z wyjątkiem Europy, odnotowano wzrost wielkości dostaw.
Wyższy zysk z dzaiłalności operacyjnej
Sprzedaż netto w pierwszym kwartale wyniosła 4.187 mln koron szwedzkich, co stanowi wzrost na poziomie 31% w stosunku do wielkości 3.196 mln koron odnotowanej w roku ubiegłym. Sprzedaż netto skorygowana o zmiany kursów walut wzrosła o 21%. Zysk z działalności operacyjnej podniósł się do 131 mln koron, w porównaniu z poziomem 32 mln koron osiągniętym w roku ubiegłym. Wzrosty zanotowano w Ameryce Północnej i Południowej, gdzie Meksyk również przynosi już dochody. Korzystny trend utrzymuje się również w przypadku zakładów zajmujących się częściami zamiennymi.
Nowe wyroby na rynku
Głównym celem Volvo Buses jest osiągnięciu większej wydajności sprzedaży i produkcji na skalę globalną. Nadal podejmowane są starania w celu odwrócenia trendu zysków w Chinach, a w wyniku zwiększonego udziału zakupów komponentów od dostawców lokalnych wymogi chińskiej Polityki Motoryzacyjnej zostaną spełnione do końca 2006 roku. Trwają przygotowania do wprowadzenia Euro 3.W Europie rozpoczęła się seryjna produkcja nowych układów napędowych z Euro4/5, czego efektem w najbliższych kwartałach będzie duża ilość pracy i wysokie koszty wymiany. Praca nad nową generacją silników, zarówno jeśli chodzi o produkcje jak i sprzedaż, to priorytet w 2006 roku. W styczniu 2006 r. pierwsze autobusy miejskie Volvo wjechały na ulice Bangalore, w Indiach –są to autobusy niskowejściowe z najwyższego segmentu. W pierwszym kwartale zostały podpisane duże zamówienia, w tym na 240 autobusów turystycznych do Meksyku, 220 autobusów miejskich do Caracas, w Wenezueli i 60 autobusów dwuprzegubowych do Kurytyby, w Brazylii. Podpisano też dodatkowy kontrakt na 300 autobusów miejskich do Szanghaju, w Chinach, które mają być dostarczone do sierpnia 2006r.