Volvo zdecydowało o zamknięciu fabryki w Tampere
Po zakończeniu negocjacji z przedstawicielami pracowników, Volvo Buses zdecydowało o zamknięciu zakładów budowy nadwozi autobusowych w Tampere w Finlandii. Firma dokona także zmian w drugiej fińskiej fabryce w Turku, aby zwiększyć jej konkurencyjność. Redukcja zatrudnienia obejmie łącznie 237 osób. Obecnie, Volvo Buses dysponuje nadmiarem mocy produkcyjnych w swojej europejskiej sieci budowy autobusów i przewiduje, że w najbliższych latach sytuacja nie ulegnie znaczącej zmianie. Motywem obecnych działań jest dostosowanie zdolności produkcyjnych do potrzeb rynku, co jest częścią programu zwiększenia rentowności koncernu. Na sieć produkcyjną autobusów Volvo Buses w Europie składają się dwa zakłady w Finlandii (Tampere i Turku), jeden w Polsce (Wrocław) i jeden w Szwecji (Säffle). Fabryki w Tampere i we Wrocławiu obie produkują autobusy Volvo 8700. Tymczasem całkowita koncentracja produkcji modelu 8700 w fabryce we Wrocławiu, która dysponuje wolnymi mocami produkcyjnymi, umożliwi zwiększenie wydajności produkcyjnej. Zakłady w Turku przejdą natomiast reorganizację, która ma na celu zwiększenie ich konkurencyjności. Produkcja autokarów 9700 w Turku zostanie skierowana na rynki skandynawskie. Zakłady w Tampere zakończą produkcję autobusów w sierpniu b.r. Volvo Bus Finland, w porozumieniu ze związkami zawodowymi, zapewni pomoc osobom objętym zwolnieniami grupowymi. Na ten cel zarezerwowano 120 milionów koron szwedzkich z przychodów firmy w I kwartale 2008 r.