Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Volvo zacieśnia współpracę z Hamburgiem

infobus
28.05.2014 22:43
Niemiecki przewoźnik Hamburger Hochbahn AG po raz kolejny zdecydował się na zakup autobusów hybrydowych Volvo. W maju 2012 r. firma odebrała10 szt. pojazdów 7700H, rok później zakontraktowała 15 szt. modeli 7900H, a teraz przyszedł czas na trzy egzemplarze z system ładowania przez pantograf.  –„Nasz cel jest jasny: od 2020 r. będziemy zamawiać wyłącznie autobusy nie emitujące szkodliwych substancji. Dlatego już teraz postanowiliśmy zintensyfikować naszą obecność na rzecz rozwoju innowacyjnych napędów . W ramach współpracy badawczej z firmami Volvo i Siemens z roli obserwatora stajemy się siłą napędową na rzecz bezemisyjnej technologii w transporcie publicznym”- powiedział przewodniczący Hochbahn, Günter Elste przy podpisaniu umowy w Hamburgu. Zdaniem szwedzkiego producenta technologia plug-in umożliwia dalsze ograniczenie zużycia paliwa (-75%) i emisji CO2 (-60%). Najnowsze hybrydy wejdą do ruchu w Hamburgu pod koniec br. –„Hamburger Hochbahn AG od lat jest naszym ważnym partnerem w zakresie wdrażania innowacyjnych technologii–mówi prezes Volvo Bus Corporation, HåkanAgnevall. – Teraz firma weszła w partnerstwo z Volvo Bus Corporation na rzecz rozwoju autobusów plug-in.Jesteśmy z tego faktu dumni i bardzo zadowoleni. To kolejny krok zacieśniający naszą współpracę z Hamburger Hochbahn AG na drodze do wspólnego celu –niskoemisyjnego i energooszczędnego transportu publicznego.’ Dodajmy, że podobne projekty szwedzka firma realizuje w Göteborgu , Luksemburgu, Montrealu i Sztokholmie.
Umowa została podpisana na dostawę trzech hybrydowych Volvo Electric Hamburger Hochbahn AG. Od lewej do prawej: Andreas Laske , Siemens AG;HåkanAgnevall, prezes Volvo Bus Corporation;Günter Elste , CEO Hamburger Hochbahn AG i Thomas Hartmann, Volvo Busse Deutschland GmbH i Cluster Director z Volvo Bus CorporationAutobusy Volvo 7900H dla Hamburger HochbahnAutobusy Volvo 7700H dla Hamburger HochbahnAutobusy Volvo 7700H dla Hamburger Hochbahn

Najnowsze autobusy hybrydowe Volvo plug-in pozwalają na przebycie dystansu do 10 km z zastosowaniem tylko energii elektrycznej. Zastosowana technologia pozwala na dalsze zmniejszenie zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla w porównaniu z obecnymi autobusami z silnikiem Diesla. W zamian wymagają infrastruktury do ładowania, którąnajczęściej buduje się na krańcowych przystankach. W Hamburgu niezbędną infrastrukturę opracuje i zrealizuje firma Siemens, drugi partner technicznym w tym projekcie. –„Technologia ładowania nie jest skomplikowana. Ruchome ramię styku jest montowane na maszcie i obniża się do punktów stykuzamontowanych na dachu autobusu. Ze względu na możliwość ładowania z mocą do 300 kW, jesteśmy tutaj w stanie pokryć zapotrzebowanie na energię nawet w przypadku bardzo wymagających warunkach pracy pojazdów elektrycznych i hybrydowych’ –zapewnia Andreas Laske, kierownik projektu elektrycznych autobusów w firmie Siemens.Wszystkie hybrydowe autobusy marki Volvo –w tym także egzemplarze przeznaczone dla Hamburger Hochbahn–produkowane są we wrocławskiej fabryce koncernu.