Volvo z elektrobusami dla Polski i Anglii
Wrocławska fabryka autobusów Volvo aktywnie działa na froncie elektromobilności. Zakład po raz pierwszy odwiedził przedstawiciel Ministerstwa Rozwoju. Równolegle zadebiutował elektrobus 7900 Electric w wersji RHD (Right HandDrive).
Wrocławska fabryka Volvo Buses otrzymuje coraz więcejzamówień na zelektryfikowane autobusy miejskie. M.in. zakład kończy dostawę 35 hybryd7900 Hybrid dla Sosnowca oraz aktywnie walczy o nowe rynki zbytu. Temu właśnie zadaniuma służyć wrześniowych tour elektrobusu Volvo 7900 Electric po angielskich miastach.Rozpoczął się on pod koniec września br. w Manchesterze. Debiutowi e-autobusu towarzyszyło otwarcie pierwszej w angielskich aglomeracjach szybkiego stacji ładowania, dostarczonej przez koncern ABB. Ładowanie odbywa się poprzez poprzez odwrócony pantograf w standardzie Oppcharge.
Elektryczne Volvo obsługiwane jest przez przewoźnikaFirst Manchester w ramach sieci Transport for Greater Manchester (TfGM). Pojazd mozna spotkać nabezpłatnej trasie Metroshuttle 2, zapewniającą dostęp do najważniejszych miejscw centrum miasta. Została ona uruchomiona w połowie września, na okres ośmiu tygodni.
Po próbie w Manchesterze, autobus pojedzie na testy na londyńskielotnisko Heathrow – także na okres ośmiu tygodni. Jego zadaniem będzie transportpracowników lotniska i klientów do / z parkingów i terminali.
Ministerialna wizyta
Volvo chce aktywnie odpowiadać na potrzeby także polskichmiast. Kwestie związane z elektromobilnością były przedmiotem rozmów TadeuszaKościńskiego z Ministerstwa Rozwoju oraz Ulfa Magnussona, wiceprezesa Volvo BusCorporation podczas wizyty wiceministra we wrocławskiej fabryce Volvo w dniu 26września.
-„Wspierany przez rząd rozwój elektromobilności, wzrostzainteresowania niskoemisyjnymi rozwiązaniami w miastach, rosnąca chęć zakupuinnych niż spalinowe autobusów przez operatorów transportu miejskiego – toczynniki, które w naturalny sposób decydują o coraz większym skupieniu uwagiVolvo na Polsce. Pojazdy zelektryfikowane wydają się być naturalnym wyborem,zwłaszcza że ich eksploatacja jest tańsza i są o wiele bardziej efektywneenergetycznie, a ponadto są ciche i mogą się poruszać bezemisyjnie w wybranychstrefach miejskich. Posiadamy bogate know-how w zakresie zarządzania autobusamielektrycznymi w miastach i chętnie służymy wsparciem w tym zakresie. Chcemybrać aktywny udział w elektryfikacji polskiej komunikacji miejskiej, powiedziałUlf Magnusson, wiceprezes Volvo Bus Corporation.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Polska jest dziś w czołówce dostawców zelektryfikowanychautobusów do europejskich miast. Cieszymy się, że polskie fabryki, a taką jestwrocławski zakład Volvo, są w stanie konkurować na wymagającym europejskimrynku. Wierzę, że te doświadczenia zostaną przeniesione do Polski, a rządowyprogram wspierający elektromobilność przyczyni się do szybkiego rozwojuniskoemisyjnego transportu publicznego w polskich miastach, powiedział TadeuszKościński, wiceminister Rozwoju.
Warto wspomnieć, że pierwszym polskim miastem, którezamówiło nowoczesne hybrydy Volvo był Świerklaniec, a zaraz potem Inowrocław.Obecnie Volvo kończy dostawę 35 autobusów hybrydowych dla Sosnowca.
Egama Volvo obejmuje hybrydę 7900 Hybrid (dostępną również wwersji przegubowej), elektryczną hybrydę 7900 Electric Hybrid oraznajnowszy model – w pełni elektryczny autobus 7900 Electric. Teraz także dostępny w wersji RHD.
„