Volvo: wzrost sprzedaży w Niemczech

infobus
25.06.2006 15:18

 

Zwiększona aktywność Volvo w segmencie autobusów miejskich pozwoliła zwiększyć udział tej firmy w rynku niemieckim. Fot. Volvo Buses

W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2006 r., Volvo zanotowało znaczny wzrost sprzedaży na rynku niemieckim. „Można zaobserwować wiele sygnałów świadczących o tym, że niemiecka gospodarka rozwija się.”–powiedziała Helene Mellquist, dyrektor sprzedaży w regionie Europy Środkowej. W I połowie 2006 r., Volvo zebrało w Niemczech zamówienia na 100 autobusów. Jest to więcej, niż w całym ub.r. Jednym z wyjaśnień tej sytuacji jest fakt, iż po kilku trudnych latach, niemiecka gospodarka znów wraca na drogę wzrostu. „W Niemczech dużo ostatnio mówi się o efekcie Merkel.”–mówi Mellquist –„Wraz z przejęciem stanowiska Kanclerza przez Angelę Merkel, w Niemczech wyraźnie poprawiły się nastroje, a gospodarka jest w kondycji, w jakiej nie była od wielu lat.”Jednak nie tylko wzrost gospodarki spowodował poprawę sprzedaży Volvo w Niemczech. Począwszy od b.r., firma zaczęła działać w nieco inny sposób. „Dotąd, najwięcej uwagi poświęcaliśmy sprzedaży w Niemczech autokarów turystycznych, które stanowią ok. 30% rynku. Teraz równie ciężko pracujemy nad rozwojem sprzedaży autobusów miejskich i międzymiastowych, co także przyczyniło się do naszego sukcesu.”–mówi Mellquist. Inną przyczyną wzrostu sprzedaży w Niemczech jest również zwiększenie atrakcyjności oferty. Od niedawna, dostępny jest model Volvo 7700 wyposażony w nowy, bardziej ekonomiczny silnik. Dzięki wyposażeniu w system katalityczny SCR, klienci już dziś mogą zamawiać pojazdy spełniające normy ekologiczne Euro 5, które wejdą w życie w 2009 r. Nowe Volvo 7700 spotkało się z dużym zainteresowanie klientów w Niemczech. 36 sztuk zamówiła m.in. grupa Connex we Frankfurcie. Dostawy będą realizowane od lipca do listopada.