Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Volvo wraca do gry. Inowrocław i Kraków

infobus
07.03.2018 14:31
Volvo coraz mocniej wraca do miejskiej gry w Polsce. 2 tygodnie temu producent wygrał przetarg na dostawę łącznie 16 pojazdów do Inowrocławia. Natomiast jutro podpisze umowę z MPK Kraków na dostawę 12 przegubowych hybryd.
Inowrocław i dwie nowości
O inowrocławskim sukcesie Volvo pisaliśmy tutaj. Producent wygrał dwuczęściowy przetarg na dostawę łącznie 16 autobusów i zaliczy tym samym podwójny debiut w Polsce swoich dwóch produktów. Inowrocław odbierze pierwsze naszym kraju hybrydy plug-in. Będzie ich osiem. Dostawę „domknie” również osiem elektrycznych pojazdów typu 7900. Dodatkowo szwedzki producent dostarczy ładowarki. Volvo za realizację obu zleceń zainkasuje 31,88 mln PLN netto.
Bardzo się cieszymy, że będziemy mogli dostarczyć do Inowrocławia pierwsze w Polsce autobusy o innowacyjnym napędzie elektryczno-hybrydowym, a także pojazdy całkowicie elektryczne. Jesteśmy też dumni z faktu, że dzięki dostawom naszych autobusów Inowrocław stanie się pierwszym w Polsce miastem, którego tabor komunikacji miejskiej składać się będzie wyłącznie z pojazdów zelektryfikowanych. Volvo, jako jedyny producent, już kilka lat temu zrezygnowało z produkcji autobusów miejskich o napędzie wyłącznie spalinowym, w naszej wrocławskiej fabryce wytwarzamy tylko pojazdy wykorzystujące napęd elektryczny. Przykład Inowrocławia pokazuje, że w tym samym kierunku podążają miasta i operatorzy transportu publicznego w Polsce. Mam nadzieję, ze wkrótce będziemy mogli dostarczać kolejne zelektryfikowane autobusy do polskich miast, mówi Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.
Autobusy o napędzie elektryczno-hybrydowym (plug-in) tym różnią się od tradycyjnych hybryd, że na większości trasy zasilane są wyłącznie energią elektryczną – niewielki silnik spalinowy pełni jedynie funkcję pomocniczą. Taki autobus przejechać może w trybie elektrycznym ok. 70 proc. trasy (w zależności od warunków, w jakich porusza się autobus), a doładowanie baterii odbywa się na przystankach końcowych i trwa jedynie trzy do sześciu minut – po tak krótkim czasie autobus może ruszać w trasę. Elektryczne hybrydy mogą też być ładowane przy pomocy funkcji plug-in – np. w zajezdni. Oba rozwiązania zostaną zastosowane w przypadku Inowrocławia.
Krakowski debiut
Z kolei jutro Volvo podpisze umowę z krakowskim Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym na dostawę 12 autobusów hybrydowych typu 7900LAH. Transakcja opiewa na niespełna 24,95 mln PLN netto. Debiutujące w Krakowie Volvo będzie miało 7 miesięcy na przekazanie autobusów. Historyczna stolica Polski będzie ponadto drugim krajowym użytkownikiem hybrydowych przegubowców szwedzkiego producenta.
Czas na podsumowanie
W tej chwili zakontraktowanych lub czekających na zakontraktowanie zamówień z Polski dla Volvo jest pięć. Składa się na to wolumen 43 autobusów dla pięciu klientów. Na liście mamy:
Nie powala on może wielkością, ale trzeba jedno przyznać. Volvo konsekwentnie próbuje wrócić do miejskiej gry w Polsce i mieć w niej coraz więcej do powiedzenia. Jest to jak najbardziej w zasięgu producenta, gdyż jest on jednym z pionierów w zakresie hybryd jak i elektrobusów.