Volvo wprowadza podwozie B9R na rynek brazylijski
Volvo wprowadza na brazylijski rynek swoje najnowocześniejsze podwozie autobusowe B9R. Wyposażone w tylny, 9-litrowy silnik i napęd 4×2 podwozie, zostało opracowane z myślą o spełnieniu najsurowszych wymagań brazylijskich przewoźników w zakresie dostępności, zużycia paliwa, bezpieczeństwa i komfortu. Dotąd, Volvo Buses sprzedawało w Ameryce Południowej podwozia do autokarów turystycznych wyłącznie z silnikami 12-litrowymi. Wprowadzenie podwozia B9R będzie stanowić istotne uzupełnienie oferty. Nowy model podwozia zapewnia najlepszy stosunek osiągów do ekonomii w swojej klasie. B9R jest jedynym podwoziem oferowanym w Brazylii, które zostało wyposażone w układ hamulcowy z systemem EBS-5 (Electronic Braking System), zapewniający najwyższy poziom bezpieczeństwa dla pasażerów i kierowcy. „Volvo jest obecnie w Brazylii jedynym producentem podwozi, oferującym konstrukcję wyposażoną w standardzie tarczowe hamulce na wszystkich osiach i system ABS.”–mówi Luiz Caparelli, dyrektor ds. sprzedaży w Volvo Bus Latin America. Podwozie B9R jest wyposażone w architekturę elektroniczną BEA2 najnowszej, drugiej generacji, która zapewnia przewoźnikom jeszcze większe korzyści. Kierowca dysponuje teraz specjalnym ekranem, na którym pokazywane są odpowiednie informacje dotyczące silnika, skrzyni biegów, hamulców, zawieszenia i świateł zewnętrznych. Elektronicznie sterowane zawieszenie, system VEB (Hamulec Silnikowy Volvo) oraz inteligentna, półautomatyczna skrzynia biegów I-Shift są w standardowym wyposażeniu w nowym podwoziu. W opcji natomiast oferowany jest retarder. Centralnym elementem mocnego i ekonomicznego układu napędowego Volvo B9R jest 9-litrowy silnik D9B, rozwijający moc 340 lub 380 KM oraz moment obrotowy, odpowiednio, 1600 i 1700 Nm. Podwozie jest ponadto wyposażone w elektronicznie sterowane zawieszenie i hamulce tarczowe. „To mocne podwozie i konkurencyjna oferta dla każdego rodzaju ruchu dalekobieżnego.”–mówi Per Gabell, dyrektor naczelny Volvo Bus Latin America. –„Zamierzamy wprowadzić podwozie B9R także na inne rynki Ameryki Południowej.”–dodaje. Podwozia Volvo B9R na rynki Ameryki Południowej będą produkowane w fabryce koncernu w Kurytybie w Brazylii.